رییس جمهور عراق در آئین رسمی دومین جشن جهانی نوروز

مردم کشورهای منطقه با قیام می خواهند آزادی را برای خود رقم بزنند

۱۳۹۰/۰۱/۰۷ - ۲۳:۳۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۲۷۲
مردم کشورهای منطقه با قیام می خواهند آزادی را برای خود رقم بزنند
جلال طالبانی گفت: مردم در برخی كشورهای منطقه امروز با قیام های خود می خواهند كه آزادی را برای كشورشان رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، رییس جمهور عراق در آیین رسمی دومین جشن جهانی نوروز، گفت: در نوروز، خیر و بركت، بخشش و محبت نهفته است و این روز عید مودت است.

وی تصریح كرد: این گردهمایی، كشورها را بیش از پیش به یكدیگر نزدیك می‌كند و میتواند موجب تحكیم پیوندها بر اساس منافع مشترك كشورها شود.

رییس جمهور عراق گفت: ما یقین داریم، مشعلی را كه در نوروز روشن كرده ایم، فضاهای روشنی را پیش روی ملت ها قرار می‌دهد.

طالبانی با قدردانی از دکتر محمود احمدی‌نژاد برای برگزاری جشن جهانی نوروز، ادامه داد: ما دست در دست برادران خود برای پیشرفت منطقه، تلاش می‌کنیم.

وی افزود: ما امروز یك بار دیگر براساس دعوت كریمانه جمهوری اسلامی ایران ، در این جشن حضور یافته ایم و همه گرد آمده ایم تا در باره مسایل مختلف به ویژه تحولات در منطقه تبادل نظر كنیم.

رییس جمهور عراق خاطرنشان كرد: مردم در برخی كشورهای منطقه امروز با قیام های خود می خواهند كه آزادی را برای كشورشان رقم بزنند.

طالبانی با مرور تحولات عراق در دهه های گذشته، یادآور شد: كشور عراق درگیر استبداد بود اما مردم مبارزات بی امان خود را دنبال كردند و توانستند استبداد را سرنگون كنند.

وی اظهار داشت: عراق راه پیشرفت را می پیماید و امروز آزادی در این كشور برقرار است.

وی با بیان این كه' قانون اساسی عراق، آزادی و انتخابات را برای ملت خود تعیین كرده است'، گفت كه امروز عراقی ها شهروندانی پویا و فعال هستند.

طالبانی بااشاره به تشكیل دولت وحدت ملی به ریاست "نوری المالكی" نخست وزیر عراق، گفت كه آشتی ملی دراین كشور چارچوبی شكوفا و پویا دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز