رییس جمهور در دیدار با قربانقلی بردی محمداف:

کشورهای مستقل باید زورگویان و سلطه گران را به عقب برانند

۱۳۹۰/۰۱/۰۷ - ۲۳:۱۹:۰۰
کد خبر: ۳۱۲۷۸
کشورهای مستقل باید زورگویان و سلطه گران را به عقب برانند
دکتر محمود احمدی نژاد گفت: کشورهای مستقل باید تلاش کنند با افزایش اتحاد و همبستگی، زورگویان و سلطه گران را به عقب رانده و بدون احتیاج به آنان نیازهای خود را تامین کنند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، به نقل از دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، رییس جمهور در حاشیه جشن جهانی نوروز در دیدار با رییس جمهور ترکمنستان خاطرنشان کرد: قدرت های زورگو تلاش می کنند کشورهای مستقل را تحت سلطه خود قرار داده و ثروت و منابع آنها را به غارت ببرند که باید در مقابل طراحی های آنان هوشیار بود.

دکتر احمدی نژاد در ادامه اهمیت گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات و دستاوردهای خود را در تمامی زمینه ها در اختیار پیشرفت و ارتقاء ملت ترکمنستان قرار دهد.

وی همچنین با قدردانی از هدیه رییس جمهور ترکمنستان به مناسبت عید نوروز گفت: اهدای گندم از سوی ترکمنستان نماد برکت و رحمت است و این هدیه برکت، رحمت و همدلی را برای دو ملت به ارمغان می آورد.

رییس جمهور در ادامه نوروز را بهانه ای برای یادآوری دوستی و محبت ملتها به یکدیگر دانست و گفت: جشن نوروز سرشار از خوبی، خیر و زیبایی و فرصتی برای ارتقاء سطح مناسبات و همکاری های ملت های منطقه است.

قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از شرکت در مراسم جشن جهانی نوروز گفت: نوروز به عنوان میراث گرانقدر تاریخی و فرهنگی زمینه مناسبی است که می توان از آن برای نزدیکی دو ملت و ملتهای منطقه استفاده کرد.

رییس جمهور ترکمنستان با بیان اینکه کشورش نسبت به گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه ای دارد، اظهار داشت: ترکمنستان بر این باور است که افزایش روابط و تقویت اتحاد و همبستگی دو کشور، رفاه و امنیت دو ملت و ملت های منطقه را به همراه دارد.

وی در ادامه با قدردانی از هدیه رییس جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای ایران را افتخار آمیز دانست و گفت: فناوری ها و دستاوردهای ایران در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است و قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته اروپایی است.

رییس جمهور ترکمنستان همچنین خواستار افزایش سطح همکاری های دو کشور بویژه در زمینه دانش و فناوری های نوین شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز