رییس جمهور در دیدار معاون رییس مجلس قزاقستان:

نوروز در حقیقت جشن پیوند قلوب ملت‌ها به یكدیگر است

۱۳۹۰/۰۱/۰۸ - ۰۲:۵۲:۰۰
کد خبر: ۳۱۲۸۲
نوروز در حقیقت جشن پیوند قلوب ملت‌ها به یكدیگر است
دكتر محمود احمدی نژاد گفت: ایران و قزاقستان در یك جبهه قرار دارند و دارای منافع و دشمنان مشتركی هستند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، به نقل از دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، رییس جمهور در حاشیه جشن جهانی نوروز در دیدار معاون رییس مجلس قزاقستان روابط جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان را بسیار عمیق و تاریخی عنوان كرد و گفت: دیدگاه‌های دو كشور در خصوص مسائل جهانی و منطقه‌ای بسیار نزدیك است و حلقه‌های متعددی مانند اعتقادات، فرهنگ و علایق مشترك دو كشور را به هم پیوند داده است.

دكتر احمدی‌نژاد با بیان اینكه دو كشور در یك جبهه قرار دارند و دارای منافع و دشمنان مشتركی هستند بر توسعه و تقویت روابط در تمامی زمینه‌ها از جمله صنعت، كشاورزی، فرهنگ و همكاری‌های بین المللی تاكید كرد.

رییس جمهور همچنین تسریع در اجرای توافقات صورت گرفته میان دو كشور را مورد تاكید قرار داد.

وی در ادامه نوروز را متعلق به همه بشریت دانست و گفت: جشن نوروز یك جشن انسانی است و این جشن در حقیقت جشن پیوند قلوب ملتها به یكدیگر و جشن صلح و دوستی و برادری است.

معاون رییس مجلس قزاقستان نیز در این دیدار با بیان اینكه كشورش اهمیت ویژه ای به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران قائل است، گفت: دو كشور دارای ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل، صنعت و فرهنگ هستند كه می‌توان از آنها در جهت منافع دو ملت بهره برداری كرد.

وی با اشاره به برنامه ده ساله قزاقستان برای توسعه و صنعتی شدن اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بزرگی در بخش فناوری و صنعت دارد و قزاقستان علاقه مند است در این زمینه ها نیز همكاری‌های خود را با ایران افزایش دهد.

معاون رییس مجلس قزاقستان همچنین با تجلیل از برگزاری با شكوه جشن جهانی نوروز گفت: این جشن در سطح بسیار عالی برگزار شده است و قزاقستان از اینكه در این جشن بزرگ حضور دارد خرسند است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز