رییس جمهور در جلسه مسوولان اجرایی قم تاکید کرد

لزوم تسریع در روند اجرایی قطار شهری قم برای خدمت‌رسانی به زائران

۱۳۹۰/۰۲/۲۹ - ۱۹:۲۵:۰۰
کد خبر: ۴۹۴۱۴
لزوم تسریع در روند اجرایی قطار شهری قم برای خدمت‌رسانی به زائران
رییس جمهور گفت: باید هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های خدمت‌رسانی به زائران و از جمله مهم‌ترین آنها یعنی قطار شهری به بهره‌برداری برسد.
به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد شامگاه چهارشنبه در جلسه‌ای با حضور استاندار، شهردار، جمعی از اعضای شورای شهر و تعدادی از دست‌اندركاران پروژه قطار شهری قم مسایل شهری این استان و به ویژه قطار شهری را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

رییس جمهور در این جلسه با اشاره به سابقه تاریخی و موقعیت منحصر به فرد فعلی شهر مقدس قم توجه خاص دولت به این استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: قم كانون جوشش انقلاب اسلامی و حركت مبارك بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده و هنوز هم قلب تولید اندیشه و فرهنگ اسلامی است.

احمدی نژاد با اشاره به موقعیت خاص قم به واسطه وجود حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در این شهر اظهار داشت: جمعیت قم را باید بسیار بیشتر از جمعیت یك میلیون نفری ساكن در این شهر به حساب آورد چرا كه مشتاقان زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) در ایران و سراسر جهان به میلیون‌ها نفر می‌رسند و عده زیاد دیگری نیز هستند كه به دلیل اینكه قم خاستگاه انقلاب اسلامی است خواهان دیدن این شهر هستند و لذا در مدیریت شهری قم باید این آینده نگری را در نظر گرفت كه جمعیت این شهر بسیار بیشتر از جمعیت ساكن و ثابت آن است.

رییس جمهور با تاكید بر اینكه باید در اتمام پروژه قطار شهری قم تسریع شود، یادآور شد: با توجه به حجم فزاینده ورود زائران به شهر قم باید هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های خدمت‌رسانی به این زائران و از جمله مهم‌ترین آنها یعنی قطار شهری به بهره‌برداری برسد. اجازه ندهید در این راه موانع كار را متوقف كند و هر مانعی را با راهكار مناسب خودش برطرف و كار را با سرعت و كیفیت به پیش ببرید.

احمدی نژاد در ادامه بر لزوم اتكا بر كار كارشناسی برای استقرار مدل مناسب مدیریت شهری، كاهش هزینه‌ها و زمان اجرای پروژه‌ها تاكید و تصریح كرد: بهترین سیستم‌ها و تجهیزات حمل و نقل و بهترین امكانات را برای این شهر در نظر گرفته و فراهم كنید و دولت هم در این مسیر به صورت كامل از شما حمایت و پشتیبانی خواهد كرد.

در این جلسه محمدحسین موسی‌پور استاندار قم نیز گزارشی درباره پروژه‌های عمرانی قم ارائه و روند آبادانی استان در سال‌های اخیر را در جهت جبران عقب ماندگی‌های انباشته شده جهشی توصیف كرد و بیان داشت: توسعه زیرساخت‌های مذهبی در اطراف حرم مطهر، پروژه حرم تا جمكران، توسعه صحن شرقی حرم مطهر، ساخت میدان بزرگ امام خمینی (ره) و ساخت صحن جواد الائمه (ع) از جمله دیگر طرح‌های عمرانی استان با محوریت حرم مطهر است كه روند اجرایی خوبی دارند.

موسی‌پور همچنین پروژه مهم و حیاتی انتقال آب شیرین به قم را مهمترین فعالیت عمرانی در طول تاریخ قم دانست كه بهره‌برداری آزمایشی از فاز اول آن آغاز شده و به زودی به بهره‌برداری كامل خواهد رسید.
نظر شما