مدیر كل سیاسی وزارت كشور

انتخابات نباید به مثابه یك رقابت مورد هدف قرار گیرد

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۶:۴۷:۰۰
کد خبر: ۵۵۳۱۳
انتخابات نباید به مثابه یك رقابت مورد هدف قرار گیرد
عباس زاده مشگینی با بیان اینكه تحكم لازم درخصوص اجرای احكام سرپرست ها صورت می گیرد، گفت: جایگزین استعفا دهندگان باید حداكثر تا آخر تیرماه معرفی شوند.
به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت كشور، محمود عباس زاده مشكینی مدیر كل سیاسی وزارت كشور با بیان اینكه اصل اجرایی انتخابات آغاز شده و نحوه پیمودن این بخش و نتیجه آن در قانون مشخص و معین است اظهار داشت: انتخابات نباید به منزله عقبه ای برای احزاب و گروه های سیاسی قرار گیرد.

عباس زاده با اشاره به كاركردهای فرهنگی ، اجتماعی و تاریخی كشور بعنوان مجموعه مدیریت فضای سیاسی گفت: انتخابات فرصتی برای چرخش قدرت و جلوگیری از انحصار طلبی است و متأسفانه درگذشته تعریف مشخصی از فضای سیاسی انتخابات وجود نداشته است.

وی با بیان اینكه كاركرد دیگر انتخابات افزایش حس نقش آفرینی مردم در زندگی سیاسی است گفت: انتخاب بعنوان سنجش میزان مقبولیت ، مشروعیت و تعبیر حقوقی یك نظام سیاسی از كاركردهای دیگر انتخابات به شمار می رود.

مدیر كل سیاسی وزارت كشور با بیان اینكه انتخابات آزمون نظام سیاسی برای پذیرش و تغییرات نوسانات احتمالی است گفت : میزان آمادگی پذیرش و همكاری برای برنامه ریزی و تحقق نظامات استراتژیك در جامعه از طریق برگزاری انتخابات مشخص می شود.

وی با تأكید بر اینكه در فضای انتخابات و در عرصه سیاسی نباید اجازه رشد ویروس های تهدید در جامعه فراهم شود گفت: اگر مدیریت صحیح صورت نگیرد پروسه ای بر خلاف مصالح كشور شكل می گیرد.

عباس زاده مشگینی با بیان اینكه "نباید " خط قرمز سیاسی انتخابات است، گفت : انتخابات نباید منافع ملی و وفاق ملی را در كشور نقض كند و به التزام و قانون اساسی لطمه وارد سازد.

وی با اشاره جنبش های اخیر منطقه ای و ترسیم فضای سیاسی كشور، گفت: توجه به گفتمان خواص و مردم در جامعه ضروری است و نمی توان با كلی گویی از آن گذشت و مدیریت سیاسی كشور كه وزارت كشور ، استانداران و معاونین و مدیران كل استانداری ها متولیان آن هستند مستلزم فرابینی است.

وی با تأكید بر مقابله رسانه ها و عوامل سیاسی با تهدیدات گفت : در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یك جزیره امن و كانون حركت های مردمی ، اسلامی و انقلابی شناخته شده است.

عباس زاده مشکینی در ادامه افزود: تحلیل مبتنی بر فرصت باید بر مبنای واقع بینی و اطلاعات دقیق انجام گیرد و باید به اطلاعات معلوم استناد كرد.

مدیر كل سیاسی وزارت كشور تصریح كرد: همزمان با شروع مسائل اجرایی انتخابات ضروری است انتصابات را به حداقل ضرورت برسانیم و با ثبات سیاسی در عرصه مدیریت به پیشواز انتخابات برویم.

وی با بیان اینكه تحكم لازم درخصوص اجرای احكام سرپرست ها صورت می گیرد، تأكید كرد: جایگزین استعفا دهندگان باید حداكثر تا آخر تیرماه معرفی شوند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز