فروزنده در حاشیه هیات دولت خبر داد

اعلام میزان افزایش حقوق كارمندان دولت در هفته آینده

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۷:۴۴:۰۰
کد خبر: ۵۵۳۵۳
اعلام میزان افزایش حقوق كارمندان دولت در هفته آینده
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، از اعلام میزان افزایش حقوق كارمندان دولت در اوایل هفته آینده خبر داد.
به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، لطف‌الله فروزنده كه پس از جلسه امروز هیئت دولت با خبرنگاران سخن می‌گفت، تصریح كرد: آقای عزیزی معاون برنامه ریزی رئیس جمهور در حال بررسی نهایی میزان افزایش حقوق كارمندان دولت است اما هنوز درصد آن مشخص نیست.

وی افزود: برای میزان افزایش حقوق كارمندان دو متغیر تورم و اعتبار در نظر گرفته شده در بودجه وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور اظهار داشت: نرخ تورم تابع اعتبارات در نظر گرفته شده در بودجه است و تمام تلاش معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری این است كه درصد افزایش حقوق كارمندان را بالاتر ببرد كه مشكلی اصلی در این خصوص اعتبار است.

فروزنده افزود: در جلسه امروز هیئت دولت، رئیس جمهور بر اجرای دو دستورالعمل ابلاغ شده تاكید كرد كه یكی از آنها كه همواره مورد تاكید آقای احمدی‌نژاد بوده، بحث دوركاری است كه تاكنون به خوبی پیش رفته است.

وی اضافه كرد: همچنین در این جلسه رئیس جمهور بر دستورالعمل ساماندهی فضاهای مازاد دستگاه‌های اجرایی تاكید كرد كه بر اساس این دستورالعمل دستگاه‌ها باید 20 درصد فضای مازاد خود را یا بفروشند یا برای كارهای عمرانی خرج كنند و یا به صورت فوق العاده به نیروهای خود بپردازند.

فروزنده خاطر نشان كرد: دیگر موضوعی كه در جلسه امروز هیئت دولت بحث شد، ساماندهی سمینارهای داخلی و خارجی بود كه با رویكرد كاهش هزینه‌ها به ویژه پس از اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها صورت می گیرد و در این خصوص دستورالعملی هم ابلاغ و ستادی مشخص شده است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت كه بر اساس این دستورالعمل هزینه صرفه جویی شده از سمینارهای داخلی و خارجی باید به فوق العاده كاركنان یا به كارهای عمرانی دستگاه اجرایی مربوط اختصاص یابد.

وی همچنین در خصوص انتقال كارمندان دولت از پایتخت، توضیح داد: در این باره هیئتی مشخص شده و مشكلات متقاضیان انتقال در چارچوب این هیئت در حال رفع شدن است.

فروزنده خاطر نشان كرد :چنانچه مشكلات باقیمانده حل شود، با توجه به فصل تعطیلات و تابستان، موج دیگری از انتقال كارمندان به خارج از پایتخت و كلانشهرها آغاز خواهد شد.

معاون رییس جمهور در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی گفت: تاكنون 20 هزار نفر شامل 10 هزار داوطلب و 10 هزار نفر بر اساس تصمیم دستگاه اجرایی منتقل شده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز