رییس‌جمهور در مراسم افتتاح چند پروژه عمرانی در چابهار:

ساختن ایران یك كار مكتبی، ‌دینی و ملی است

۱۳۹۰/۰۴/۱۳ - ۱۵:۴۶:۴۸
کد خبر: ۶۱۰۰۷
ساختن ایران یك كار مكتبی، ‌دینی و ملی است
دکتر احمدی نژاد گفت: لازمه حفظ و معرفی فرهنگ ناب ملت ایران به دنیا، ارائه الگویی عملی از كشوری آزاد و آباد است. بر این اساس امروز ساختن ایران یك كار دینی و ملی است.
به گزارش سرویس سیاسی برنا، دكتر محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح همزمان پروژه های عمرانی جنوب استان سیستان و بلوچستان با تاكید بر ضرورت اهتمام برای ساختن، آبادانی و پیشرفت كشور اظهار داشت: همت شیطان بر آن است تا از جاری شدن همت بلند ملت ایران در ساختن كشورشان جلوگیری كند.

رییس جمهور با بیان اینكه همه جای سرزمین ایران زرخیز بوده و بهترین مردم ، فرهنگ ، سرزمین و امكانات را در اختیار دارد، افزود : باید ایران را به عنوان كشوری نمونه در عرصه فرهنگ،‌ اقتصاد، عمران و آبادانی به دنیا معرفی كنیم تا فرهنگ غنی و ناب آن مورد اقبال جهانیان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم در عرصه سیاسی و فرهنگی جهان موثر بوده و عزت و اقتدار كشورمان را حفظ كنیم، باید در عمران و آبادانی كشور تلاش كنیم .

رییس جمهور با بیان اینكه شیاطین و زورگویان فهمیده اند كه ملت ایران تصمیم گرفته تا خود را به قله های پیشرفت و سعادت برساند و تنها ملتی است كه توان و ظرفیت معرفی الگو به جهانیان را دارد ، خاطر نشان كرد: دشمنان به بهانه های مختلف قصد دارند حركت سازندگی ملت ایران را متوقف كنند و واقعه 11 سپتامبر، حمله به افغانستان ، عراق و همچنین ایجاد ناامنی در پاكستان همه بهانه هایی برای ممانعت از پیشرفت ایران است.

احمدی نژاد ادامه داد: زورگویان با شیطنت ، بهانه سازی و ایجاد تفرقه و هیاهو و با بی ادبی به ملت ایران و خادمان ملت قصد دارند حركت سازندگی ایران را سست كنند و در چنین شرایطی نیازمند وحدت و همدلی هستیم، تا با بهره گیری از امكانات و ظرفیت های موجود ایران را آباد كنیم و ملت بزرگ ایران نشان داده اند كه برای انجام این ماموریت، محكم و استوار ایستاده اند.

رییس جمهور با اشاره به اظهارات سال گذشته رییس جمهور آمریكا و فلج كننده توصیف كردن تحریم های اعمال شده علیه كشورمان گفت : آنها در یك سال گذشته تمام توان خود را به كار گرفته اند، اما به رغم اقدامات آنها، سرعت پیشرفت ایران نه تنها كم نشده بلكه بیشتر هم شد و این نتیجه تصمیم یك ملت مومن برای پاسداری از ارزشهای الهی اش است .

احمدی نژاد اظهار داشت : امروز ملت ایران راه عزت ، عظمت و سرافرازی را یافته و با هدایت های الهی ایران را خواهد ساخت و حسرت نتیجه بخش بودن توطئه های دشمنان را بر دل آنها خواهد گذاشت و پرچم عدالت و توحید را در عرصه جهانی به دوش خواهد كشید.

رییس جمهور با بیان اینكه دوره ای كه زورگویان بخواهند بر ملت ها و ملت ایران حكمرانی كنند گذشته است ، تصریح كرد : دولت های منطقه باید مراقب باشند كه مبادا در نقشه دشمن بازی كنند چرا كه تاریخ ثابت كرده است كسانی كه در نقشه دشمن بازی می كنند، نامشان با خفت و ننگ در صفحات تاریخ ثبت خواهد شد .

احمدی نژاد افزود : چرا باید منابع و ثروت هایی كه خداوند زیر پای ملت های منطقه قرار داده است ، به جای آنكه صرف آبادانی و آزادی ملت های منطقه شود در اختیار آمریكایی ها قرار گیرد و آنان در مقابل با تحقیر ملت ها، برادران مسلمان را به جان برادران خود بیندازند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای قطعه قطعه كردن سودان اظهار داشت : كسانی كه از احقاق حقوق بخشی از مردم سودان نگرانی دارند و می خواهند جنوب این كشور را مستقل اعلام كنند، چرا این نگرانی را برای مردم باسك اسپانیا ، شمال ایرلند ، كرسك فرانسه و ایالات جنوبی آمریكا ندارند و به دنبال احقاق حق مردم آنها نیستند و برای این احقاق حق رفراندوم برگزار نمی كنند .

رییس جمهور گفت: به نفع دشمنان است كه نیروهای نظامی را كه برای تامین معیشت به استخدام درآمدند و با فریب و نیرنگ به منطقه آورده شده اند را به خانه هایشان برگردانند و اگر به این توصیه ها گوش نكنند یقین بدانند دست قدرت ملت ها كه دست قدرت خداست، آنها را از اریكه قدرت به قعر ذلت تاریخ بدرقه خواهد كرد .

وی در ادامه با اشاره به برخی اظهارات درباره افزایش درآمد ارزی دولت از محل فروش نفت، گفت: اگر قیمت نفت افزایش یافته، ارز حاصل از آن در داخل كشور مصرفی ندارد و صرفا صرف خرید كالا از خارج كشور شده است كه آن كالاها نیز همراه افزایش قیمت نفت، افزایش یافته اند و اینكه امروز در همه كشور حركت سازندگی با سرعت بالا انجام می شود به خاطر آن است كه منابع تا حدودی مدیریت شده و برخی دست اندازی ها قطع شده است.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه دولت تقریباً به همه وعده های خود در پی 3 سفر استانی به سیستان و بلوچستان جامه عمل پوشانده و این وعده ها یا به بهره برداری رسیده و یا در حال اجرا هستند ، تصریح كرد: پروژه جمع آوری آب های استان به ظرفیت 2.5 میلیارد متر مكعب ، افزایش تولید برق، احداث كارخانه سیمان سازی ، احداث بندرگاه های مناسب در سواحل استان ، احداث راه آهن چابهار به مشهد و احداث جاده چابهار به بندرعباس ، یا به بهره برداری رسیده و یا در دست ساخت هستند.

وی استان سیستان و بلوچستان را از حاصل خیزترین مناطق كشور توصیف كرد و اظهار داشت: فقط زمین های كشاورزی استان كه از بخش اندكی از آنها بهره برداری شده است می توانند بخش عمده ای از نیازهای غذایی كشور را تامین كند، در حالیكه سیستان و بلوچستان در كنار آن مردم خوب، دریا و دیگر نعمت های الهی را نیز دارد.

رییس جمهور در بخش ابتدایی سخنان خود با تبریك اعیاد ماه شعبان گفت: خدا را شاكرم كه امروز توانستیم در زمان بین عید مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) كه كامل كننده دین خدا و آغاز كننده عروج انسان بود و فرزندی از فرزندان او كه كامل كننده ماموریت پیامبر(ص) است به استان سیستان و بلوچستان سفر كنیم.

احمدی نژاد در ادامه پیامبر اسلام را آیینه تمام نما و تجلی اعلای خدای متعال كه به واسطه وجود او همه زیبایی ها ، خیر ، نیكی ها و عشق در عالم جاری شده است، برشمرد و گفت: درهای آسمان به واسطه فیض وجود آن حضرت به سوی بشر باز شده است و بشر فرصت خدایی شدن ، كمال و خروج از ظلمت به سوی نور را یافته است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز