رییس جمهور در جلسه هیات امنای بنیاد ملی نخبگان:

روحیه آرمانی و اسلامی در وجود نخبگان باید تقویت شود

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۲۰:۰۲:۰۶
کد خبر: ۶۲۸۴۰
روحیه آرمانی و اسلامی در وجود نخبگان باید تقویت شود
دکتر احمدی نژاد فعالیت های بنیاد ملی نخبگان را ارزشمند و ماندگار دانست و بر ضرورت تقویت روحیه و نگاه آرمانی، انقلابی و اسلامی در وجود نخبگان تاكید كرد.
به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در جلسه هیات امنای بنیاد ملی نخبگان با بیان اینكه بنیاد نخبگان نباید فقط به دنبال انجام اختیارات و وظایف اداری باشد، گفت: نخبه نباید همانند یك كالا تصور شود چرا كه نخبگی موضوعی نیست كه بخواهد ارزشی افزون برای فردی به وجود آورد بلكه در این راستا نخبگان باید تمام توان خود را در اختیار رشد و تعالی جامعه قرار دهند.

رییس جمهور با تاكید بر اینكه در رسیدگی به مسائل نخبگان باید بستر عمومی جامعه مورد توجه قرار گرفته و به دنبال ریشه یابی مشكلات باشیم گفت: نوع نگاه ، نگرش و نحوه برخورد با نخبگان امروز به عنوان یك چالش در كشور مطرح است ، چرا كه برخی از نخبگان انتظار دارند برای انجام كاری حتما دولت از آنها حمایت كند در حالیكه از ویژگی های نخبگی این است كه فرد نخبه در هر محیطی قرار می گیرد آن محیط را با روحیه كار، تلاش ، ابتكار و خلاقیت خود تغییر می دهد.

احمدی نژاد با اشاره به گزارش ارائه شده درباره كاهش خروج نخبگان از كشور اظهار داشت: هیچ منعی برای سفر نخبگان به خارج از كشور وجود ندارد چرا كه آنها باید با محیط و علم روز دنیا آشنا شوند اما باید در داخل كشور مسیر برگشت برای آنها به صورتی صحیح و درست تعریف، و به گونه ای عمل شود كه روند رو به كاهش خروج نخبگان بدون بازگشت به كشور به صفر برسد.

رییس جمهور با بیان اینكه بخش وسیعی از اساتیدی كه امروز در دانشگاه های كشور در حال خدمت و آموزش به جوانان هستند و در خارج از كشور تحصیل كرده اند گفت: موضوع رفتن و آمدن نخبگان به خارج از كشور اهمیت چندانی ندارد بلكه آنچه كه باید مورد توجه قرار گرفته و تقویت شود نگاه آرمانی، انقلابی و اسلامی در وجود نخبگان است.

رییس جمهور با بیان اینكه دایره نخبگی در كشور بسیار فراتر از برخی چهارچوب های خاص و محدود است گفت: نخبگی فقط منحصر به موضوعات علمی ، پژوهشی و دانشگاهی نیست بلکه تمامی حوزه های فرهنگی، هنری، صنعتی و كشاورزی را نیز در برمی‌گیرد.

احمدی نژاد اقدامات صورت گرفته در بنیاد ملی نخبگان را از جمله كارهای ارزشمند و ماندگار دانست و تصریح كرد: بنیاد نخبگان با رعایت جهت گیری های انقلابی، شرعی و آرمانی می تواند به جایگاهی دست پیدا كند كه فراتر از تحت پوشش قراردادن نخبگان داخل كشور، نخبگان سایر كشورها را نیز تحت پوشش قرار دهد.

در جلسه هیات امنای بنیاد ملی نخبگان سلطانخواه ، معاون علمی و فناوری رییس جمهور گزارشی از عملكرد بنیاد ملی نخبگان در حوزه های سیاستگذاری ، برنامه ریزی، شناسایی و مدیریت نخبگان ثبت و حمایت از اختراعات ، حمایت از مراكز نخبه پرور و نیز موضوع اشتغال نخبگان و استعدادهای درخشان حمایت از تعاونی های دانش بنیان، برگزاری جشنواره های نوآوری و شكوفایی، چگونگی ارتباط با نخبگان و تشكیل شورای تعامل با حضور نخبگان و ایجاد دفتر هم اندیشی نخبگان ارائه كرد.

همچنین در این جلسه گزارشی از روند اقدامات بنیاد ملی نخبگان در تدوین سند راهبردی كشور در امور نخبگان و نیز گزارشی از وضعیت خروج دارندگان مدال های طلای المپیاد های كشوری به خارج از كشور كه نشان دهنده كاهش آمار خروج نخبگان از كشور در سالهای اخیر بود ارائه شد.

در این جلسه همچنین برخی از آیین نامه ها و اساس نامه های داخلی بنیاد ملی نخبگان به منظور اعمال اصلاح مورد بررسی قرار گرفت.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز