دکتر احمدی نژاد در جمع خانواده شهدا و ایثارگران

راه سعادت، عزت، پیشرفت و حیات جاودانه، راه ایثارگری است

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۲۳:۱۰:۰۰
کد خبر: ۶۹۴۲
راه سعادت، عزت، پیشرفت و حیات جاودانه، راه ایثارگری است
رییس جمهور با بیان اینکه راه سعادت، عزت، پیشرفت و حیات جاودانه، راه ایثارگری است، گفت: امروز تازه روز شکوفایی ملت ایران است و هر روز که می گذرد این ملت آگاه تر و محکم تر می شود.
به گزارش خبرنگار اعزامی برنا به استان البرز، دکتر محمود احمدی نژاد در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، اظهارداشت: خانواده شهدا و ایثارگران پرچمداران نشر اسلام ناب محمدی هستند.

وی با بیان اینکه اعطای نشان ایثار توسط خادم ملت به خانواده شهیدان و ایثارگران پیام های گوناگونی دارد خاطرنشان کرد: اولین آن تشکر و قدردانی است که به نمایندگی از ملت از خانواده شهدا انجام می شود و این به خاطر کار عظیم و مجاهدت بی نظیر و خدمات ارزشمند آنان به انقلاب است.

رییس جمهور تصریح کرد: اعطای نشان به خانواده شهدا به معنای این است که ملت ایران هم قدر شایستگان و ایثارگران را می شناسد و هم موجودیت و عزت خود را مدیون آنان می داند.

وی ادامه داد: ملت ایران نسل به نسل خود را مدیون ایثارگران می شناسد.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه اگر ایثار ایثارگران نبود اثری از اسلام، ارزش های الهی و ایران عزیز نبود یادآور شد: راه سعادت، عزت، پیشرفت و حیات جاودانه همین راهی است که ایثارگران ما و خانواده های آنان انتخاب کرده اند گرچه تک تک آنها مدال افتخار بر سینه بشریت و تاریخ هستند.

رییس جمهور با اشاره به اهمیت فرهنگ ایثارگری گفت: انسان و انسانیت بدون ایثارگری فاقد معنا است. حقیقت ارزش های الهی فقط و فقط از مسیر ایثارگری شکوفا می شود.

وی بزرگترین ایثارگر تاریخ بشریت را وجود پیامبر اسلام دانست و افزود: تنها راه اتصال به خدا و خدایی شدن راه ایثارگری است. مهال است کسی بدون ایثار و عبور از جاده ایثارگری به قله های کمال برسد.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه بالاترین عبادت و عمل صالح ایثارگری است گفت: انسان ها به اندازه ای که برای ایثار آمادگی دارند بزرگ و با عظمت هستند. راه سازندگی جامعه گذشتن از راه ایثارگری است.

وی ادامه داد: خدا را شکرگزاریم در سرزمین ایران به واسطه عنایت پیامبر و اهل بیت بزرگوار آن حضرت و به واسطه الطاف ویژه امام عصر، ملت ایران اهل ایثار است و هر روز که می گذرد فداکارتر و ایثارگرتر شده و به خاطر ایثارگری اش هوشیار و آگاه است.

رییس جمهور با بیان اینکه ایثارگری یعنی قدم نهادن در راه خدا تصریح کرد: وقتی سطح آزادی، ایمان و بینش مردم جهان را می بینیم خواهیم فهمید که آنها قابل مقایسه با مردم ایران نیستند.

وی اظهار داشت: هر روز که می گذرد به واسطه ایثار مردم و هدایت رهبری فرهنگ ایثارگری در کشور گسترده و پایدارتر می شود و همین موضوع عامل شکست ناپذیری ملت ایران است.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه هیچ قدرتی در عالم قادر به تسلیم کردن ملتی که روحیه ایثارگری دارد نیست، تصریح کرد: آنهایی که از صدام در برابر ملت ایران دفاع کردند نتوانستند در برابر ملت ایران بلکه در برابر تاریخ آنطور شرمنده اند که نمی توانند سر خود را بالا بیاورند.

وی با اشاره به اینکه درک واقعی از حیات و هستی رسیدن به روحیه ایثارگری است خاطرنشان کرد: باید برای رسیدن به قله ها نسل به نسل فرزندان کشور را با فرهنگ ایثار، شجاعت، علم و بصیرت، ولایت و امامت و در یک کلمه فرهنگ اسلام ناب محمدی آشنا کنیم.

رییس جمهور تصریح کرد: باید اندیشه و دل فرزندان ایران سرشار از عشق مقدسی شود که شهدای ما را به وادی عزت، شرف و جاودانگی کشاند.

وی ادامه داد: آن اهدافی که شهدا و خانواده های آنان برای آن تلاش کردند در حال محقق شدن است و نشانه های آن مشخص شده است. امروز معادلات جهان به نفع راه و آرمان شهدا، جانبازان و آزادگان در حال تغییر و تحول است.

دکتر احمدی نژاد تاکید کرد: کسی که می خواهد با بشریت حرف بزند و در این راه وسیله دیگری جز سلاح را نمی بیند، راه آخر و راه شکست را انتخاب کرده است. امروز دشمنان در برابر منطق ما شکست خورده اند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه امروز در همه جای دنیا حرف از ملت ایران است، خاطرنشان کرد: امروز هیچ پیام و پرچمی نزد ملت ها جز پرچم ملت ایران ارزش ندارد و کسی جز این ملت حرفی برای گفتن ندارد.

وی افزود: امروز فرهنگ ایثارگری ریشه دشمنان را در خاک و خانه خودشان خشک می کند.

رییس جمهور خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی گفت: شما خیال می کنید ملت ایران و خانواده شهدا خسته می شوند؟ ببینید امروز خانواده ایثارگران محکم تر و ایثارگرتر وسط صحنه انقلاب ایستاده اند و تا این پرچم را بر فراز تمام کاخ های ظلم و ستم دنیا برافراشته نکنند از پا نمی نشینند.

وی ادامه داد: اگر کسانی خیال کرده اند ملت ایران از این راه نورانی خسته می شوند، باید بدانند این آرزو را به گور می برند چرا که امروز تازه روز شکوفایی ملت ایران است و هر روز که می گذرد این ملت آگاه تر و محکم تر می شود.

گفتنی است در این مراسم رییس جمهور با اعطای نشان دولتی ایثار از خانواده 7 شهید استان البرز تجلیل به عمل آورد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز