رئیس جمهور در کنفرانس خبری مشترک با الهام علی اف

سطح مناسبات تهران و باکو در عرصه‌هاى تجارى و انرژى افزایش مى یابد

۱۳۸۹/۰۸/۲۷ - ۱۶:۱۰:۰۰
کد خبر: ۶۹۴۹
سطح مناسبات تهران و باکو در عرصه‌هاى تجارى و انرژى افزایش مى یابد
محمود احمدی نژاد در کنفرانس خبری مشترک با همتای آذربایجانی خود گفت: ظرفیت‌های دو کشور بسیار بالاتر از سطح همکاری‌های کنونی است و دو کشور در یک تصمیم راهبردی قرار گذاشتند سطح مناسبات را در همه عرصه‌ها بویژه تجاری، حمل و نقل و انرژی تا حداکثر ممکن افزا
به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس جمهور در کنفرانس خبری مشترک با همتای آذربایجانی خود با اشاره به پیوندهای عمیق، ریشه‌ای و ماندگار دو کشور تصریح کرد: روابط برادرانه ایران و آذربایجان از عمق تاریخ، فرهنگ و باورهای دیرین دو ملت نشأت می‌گیرد.

احمدی نژاد با اشاره به مواضع و دیدگاه‌های مشترک ایران و آذربایجان در همه عرصه‌های منطقه ای و بین المللی خاطر نشان کرد: نقش دو کشور در حفظ ثبات منطقه یگانه و ممتاز است.

وی با بیان اینکه روابط کنونی تهران- باکو در سطح بسیار مناسبی قرار دارد، گفت: ظرفیت‌های دو کشور بسیار بالاتر از سطح همکاری‌های کنونی است و دو کشور در یک تصمیم راهبردی قرار گذاشتند سطح مناسبات را در همه عرصه‌ها بویژه تجاری، حمل و نقل و انرژی تا حداکثر ممکن افزایش دهند.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر در باکو از این دریا به عنوان دریای صلح و دوستی یاد و اظهار کرد: ایران و آذربایجان درباره مسایل مربوط به این دریا دیدگاه مشترکی دارند و امیدوار هستیم در اجلاس سوم خزر تصمیمات مناسبی درباره موضوعات مربوط به دریای خزر اتخاذ و گام‌های بلندی برداشته شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به مواضع مشترک دو کشور درباره مسایل بین المللی گفت: در موضوع حل و فصل مسئله قره باغ بر این باور هستیم که براساس گفت وگو و پایبندی طرفین به عدالت مسائل حل و فصل خواهد شد و تهران آماده است در این چارچوب با طرفین مذاکره کند.

الهام علی‌اف رییس‌جمهور آذربایجان نیز با اشاره به روابط ممتاز سیاسی دو کشور خواستار توسعه مناسبات اقتصادی بیش از پیش شد و گفت: اطمینان داریم با ظرفیت‌های موجود خواهیم توانست سطح مبادلات تجاری را چندین برابر افزایش دهیم.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی مناسبات دو کشور خاطر نشان کرد: فرهنگ مشترک دو کشور را به هم پیوند داده و اکنون نیز پایه تحکیم مناسبات دو جانبه است. آذربایجان پس از کسب استقلال مناسبات خود را با ایران توسعه داده و اکنون در بالاترین سطح قرار دارد. 

رییس‌جمهور آذربایجان با اشاره به نقش مهم دو کشور در تحولات منطقه‌ای بویژه مسایل امنیتی اظهار داشت: در مذاکرات گسترده با دکتر احمدی‌نژاد پیرامون مناقشه قره‌باغ بحث و تبادل نظر شد و قرار است این موضوع با همکاری یکدیگر پیگیری شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز