رییس‌جمهور در هجدهمین جشنواره‌مطالعه‌مفید:

عمیق‌ترین دریافت‌های انسان از کتاب و کتاب‌خوانی است

۱۳۸۹/۰۸/۲۹ - ۱۵:۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۹۵۵
عمیق‌ترین دریافت‌های انسان از کتاب و کتاب‌خوانی است
احمدی نژاد در هجدهمین جشنواره کتابخانه‌های عمومی به ضرورت به روزشدن کتاب‌خانه‌ها و ارتباط هرچه بیشتر آنها با یکدیگر و اتصال به شبکه اینترنت اشاره کرد و گفت: باید ارتباط با منابع اطلاعاتی بین‌المللی در حوزه کتاب صورت گیرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در هجدهمین جشنواره کتابخانه های عمومی و مطالعه مفید ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر در رابطه با کتاب‌خوانی اظهار داشت: هر اندیشه و فرهنگی اگر به کتابت درنیاید، ماندگار نخواهد شد. عمیق ترین دریافت های انسان از کتاب و کتاب‌خوانی است. 

رییس جمهور تصریح کرد: کتاب و کتاب‌خوانی به عنوان مهم ترین راه های رسیدن به معرفت و کمال همواره در میان بشر باقی خواهد ماند و اهمیت آن با گسترش شبکه های ارتباطی کم نخواهد شد.
 
احمدی نژاد همچنین در رابطه با اهمیت کتاب‌خانه ها و کتاب‌داری خاطر نشان کرد: به همین میزان که کتاب در یک جامعه مهم است، اهمیت کتاب‌دار و کتاب‌خانه های عمومی هم بالا می رود.
 
وی افزود: کتاب‌داری تنها یک کار فیزیکی نیست، کتاب‌دار خوب اول یک کتاب‌دان خوب است که در این حوزه تخصصی مشاوره های لازم را به مراجعین می دهد. کتاب‌داران بدون شک در میان اقشار گوناگون جامعه در بالاترین سطح سرانه مطالعه قرار دارند.
 
رییس جمهور در ادامه سخنانش در رابطه با اهمیت توسعه کتابخانه های عمومی با اشاره به خوب بودن شتاب و روند روبه رشد توسعه و ارتباط کتاب‌خانه ها اظهار داشت: دولت از کتاب‌داری و توسعه کتاب‌خانه ها حمایت خواهد کرد. 

رییس جمهور تأکید کرد: فعالان حوزه کتاب‌خانه ها باید همت کنند شیوه و معرفی کتاب و همچنین دسترسی به کتاب ها هر روز مردمی تر و به روزتر شود و با ساده ترین و کوتاه ترین روش و زمان ممکن کتاب ها در اختیار متقاضیان قرار گیرد و مشاوره های لازم از سوی کتاب‌داران به آنها داده شود.
 
رییس جمهور با ذکر خاطره ای،  زیباترین و به یادماندنی ترین دوران زندگی خود را زمانی توصیف کرد که در فضای کتاب‌خانه ها سپری شد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به صحبت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: کسانیکه می گفتند ایرانی ها در اندیشه اسلام ناب دستاوردی برای ارائه ندارند، خوب است بدانند دستورالعمل زبان عربی را هم ایرانی ها تدوین کرده و در اختیار کشورهای عربی گذاشته اند.
 
رییس جمهور در پایان ضمن تشکر از کارهای صورت گرفته در حوزه کتاب‌خانه های عمومی به ضرورت به روز شدن کتاب‌خانه ها و ارتباط هرچه بیشتر آنها با یکدیگر و اتصال به شبکه اینترنت و همچنین ارتباط با منابع اطلاعاتی بین المللی در حوزه کتاب تأکید کرد و نوید افزایش حقوق برای کتاب‌داران و قول پرداخت هدیه در ایام اعیاد قربان
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز