رییس جمهور در جمع مردم زنجان-۱

پیام ملت ایران دعوت جهانیان به ولایت و انسان کامل است

۱۳۸۹/۰۹/۰۲ - ۱۶:۳۳:۰۰
کد خبر: ۶۹۸۸
پیام ملت ایران دعوت جهانیان به ولایت و انسان کامل است
احمدی نژاد گفت: امروز فریاد و پیام ملت ایران و دستاورد انقلاب اسلامی برای جامعه بشری و برای ساختن دنیایی از زیبایی ها، دعوت به ولایت و امامت و نیز دعوت به انسان کامل است.
به گزارش خبرنگار اعزامی برنا به زنجان، محمود احمدی نژاد در جمع مردم پرشور این استان که برای شنیدن سخنان وی در ورزشگاه کارگران زنجان تجمع کرده بودند، مردم این استان را مومن، فداکار، شجاع، و انقلابی خواند و خاطرنشان کرد: مردم این دیار وارث فرهنگ و تمدن متعالی و الهی هستند.

وی افزود: تاریخ طولانی این دیار از اصالت و سخت کوشی، استعدادهای شگرف و مجاهدت های تاریخ ساز مردم زنجان گواهی می دهد.

رییس جمهور با بیان اینکه زنجان سرزمین ایمان، تلاش و فداکاری است، تصریح کرد: این استان مهد انسان های پاک، صبور و نجیب است.

احمدی نژاد ادامه داد: همدلی، صمیمیت و برادری مردم زنجان یک الگو و نمونه برای ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه رشادت های مردم زنجان در مسیر امامت و ولایت در طول تاریخ و به ویژه در دوران انقلاب و دفاع مقدس از عمق ایمان مردم زنجان به آرمان های الهی و اسلام ناب محمدی (ص) حکایت می کند، افزود: زنجان دیار همت های بلند، ایمان های زلال، قلب های مهربان و دستان پر برکت است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: مردم زنجان همیشه برای ملت ایران و برای آرمان ها و ارزش های این ملت مفید و سرشار از برکت بوده اند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک عید غدیر به جامعه بشری و ملت ایران، گفت: خدا را سپاس گزارم که در این ایام توفیق دیدار با عاشق ترین عاشقان امیرالمومنین(ع) یعنی مردم زنجان را نصیبم کرد.

وی با اشاره به ولایتمداری مردم زنجان و آثار ولایتمداری در رسیدن انسان ها به کمال گفت: مهم ترین هدیه خداوند متعال به بشریت، امامت و ولایت است.

رییس جمهور تصریح کرد: هیچ نعمتی بالاتر از ولایت برای جامعه بشری نیست.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه خداوند انسان را خلق کرد و از او خواست با مسیر هدایت را طی کرده و جامعه ای از صلح و یگانه پرستی را برقرار کند، گفت: خداوند متعال از انسان خواسته تا با زنده کردن تمام ارزش های الهی در خودش علیم، عادل، و مهربان باشد و در زمین، آیینه تجلی خدا و خوبی ها و انسانیت ها باشد.

وی افزود: خداوند حلقه اتصال و ارتباط خود با انسان و عالم هستی را از طریق امامت و ولایت پذیری قرار داد.

رییس جمهور با بیان اینکه هر کس می خواهد عالم و انسان کامل باشد، باید در مسیر اهل بیت پیامبر حرکت کرده و به ولایت اتکاء داشته باشد، گفت: همه پیامبران تنها راه هدایت انسان ها را اتصال به ولایت و پیامبران دانسته اند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: ولایت و امامت آنقدر مهم و حساس است که تمامی صلاح و رستگاری بشریت، از طریق اوست و به او بستگی دارد. نماز که بالاترین عبادت الهی است، شرط قبولش امامت و ولایت است.

وی بااشاره به احادیث ائمه اطهار درباره هدایت و اهمیت ولایت پذیری تصریح کرد: صراط مستقیم رسیدن به خدا، مسیر امامت و ولایت پذیری است. مسیر صلح، امنیت، دلشادی پایدار، و حلقه اتصال انسان به همه خوبی ها، است.

رییس جمهور گفت: امروز فریاد و پیام ملت ایران و دستاورد انقلاب اسلامی برای جامعه بشری و برای ساختن دنیایی از زیبایی ها، دعوت به ولایت و امامت و نیز دعوت به انسان کامل است.

وی ادامه داد: یگانه مجرایی که منشأ همه خوبی هاست، مسیر ولایت است. مشکل بشر از ابتدا تاکنون دور شدن از انسان کامل و امامت است.

احمدی نژاد با بیان اینکه وقتی دل ها و ذهن ها از ائمه منحرف شد، فرصت برای حاکمیت مستکبران و ناصالحان در زمین ایجاد می شود، گفت: وجود ولایت و امامت، لطف، رحمت و عشق است و باعث می شود دل ها به هم نزدیک و استعدادهای زمین شکوفا شود.

رییس جمهور افزود: وجود ولایت، ظلم ها و تحقیرهای استبداد را از بین می برد؛ اما وقتی امام غایب است و بشر دسترسی به آن ندارد، فرصت برای حکومت ناصالحان ایجاد می شود.
نظر شما