رییس جمهور در جمع مردم زنجان اعلام کرد

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال جوانان زنجانی

۱۳۸۹/۰۹/۰۲ - ۱۸:۰۷:۰۰
کد خبر: ۶۹۹۲
اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال جوانان زنجانی
احمدی نژاد با بیان اینکه در آینده ای نزدیک جزییات طرح هدفمند کردن یارانه ها را از طریق برنامه تلویزیونی با مردم ایران در میان خواهد گذاشت، گفت: همه با هم باید همدل و متحد با هدف اجرای عدالت در به ثمر رسیدن این طرح حرکت کنیم.
به گزارش خبرنگار اعزامی برنا به زنجان، محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در جمع مردم پرشور استان زنجان در ورزشگاه کارگران این شهر، مردم این استان را مؤمن، فداکار، شجاع و انقلابی خواند و خاطرنشان کرد: مردم این دیار، وارث فرهنگ و تمدن متعالی و الهی هستند.


زنجان، مهد تمدن و فداکاری و ولایتمداری
رییس جمهور گفت: تاریخ طولانی این دیار از اصالت و سخت کوشی، استعدادهای شگرف و مجاهدت های تاریخ ساز مردم زنجان گواهی می دهد.

رییس جمهور با بیان اینکه زنجان سرزمین ایمان، تلاش و فداکاری است، تصریح کرد: این استان مهد انسان های پاک، صبور و نجیب است.

احمدی نژاد ادامه داد: همدلی، صمیمیت و برادری مردم زنجان یک الگو و نمونه برای ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه رشادت های مردم زنجان در مسیر امامت و ولایت در طول تاریخ و به ویژه در دوران انقلاب و دفاع مقدس از عمق ایمان مردم زنجان به آرمان های الهی و اسلام ناب محمدی (ص) حکایت می کند، افزود: زنجان دیار همت های بلند، ایمان های زلال، قلب های مهربان و دستان پر برکت است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: مردم زنجان همیشه برای ملت ایران و برای آرمان ها و ارزش های این ملت مفید و سرشار از برکت بوده اند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک عید غدیر به جامعه بشری و ملت ایران، گفت: خدا را سپاس گزارم که در این ایام توفیق دیدار با عاشق ترین عاشقان امیرالمومنین(ع) یعنی مردم زنجان را نصیبم کرد.

وی با اشاره به ولایتمداری مردم زنجان و آثار ولایتمداری در رسیدن انسان ها به کمال تصریح کرد: مهم‌ترین هدیه خداوند متعال به بشریت، امامت و ولایت است.

رییس جمهور تصریح کرد: هیچ نعمتی بالاتر از ولایت برای جامعه بشری نیست.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه خداوند انسان را خلق کرد و از او خواست مسیر هدایت را طی کرده و جامعه ای از صلح و یگانه‌پرستی را برقرار کند، گفت: خداوند متعال از انسان خواسته تا با زنده کردن تمام ارزش های الهی در خود، علیم، عادل و مهربان باشد و در زمین، آیینه تجلی خدا، خوبی ها و انسانیت ها باشد.

وی افزود: خداوند حلقه اتصال و ارتباط خود با انسان و عالم هستی را از طریق امامت و ولایت‌پذیری قرار داد.

رییس جمهور با بیان اینکه هر فردی می خواهد عالم و انسان کامل باشد، باید در مسیر اهل بیت پیامبر (ص) حرکت کرده و به ولایت اتکاء داشته باشد، تصریح کرد: همه پیامبران تنها راه هدایت انسان ها را اتصال به ولایت و پیامبران دانسته اند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: ولایت و امامت آنقدر مهم و حساس است که تمامی صلاح و رستگاری بشریت، از طریق اوست و به او بستگی دارد. نماز که بالاترین عبادت الهی است، شرط قبولش امامت و ولایت است.

وی بااشاره به احادیث ائمه اطهار درباره هدایت و اهمیت ولایت‌پذیری تصریح کرد: صراط مستقیم رسیدن به خدا، مسیر امامت و ولایت پذیری است. مسیر صلح، امنیت، دل‌شادی پایدار و حلقه اتصال انسان به همه خوبی ها است.

رییس جمهور همچنین اظهار داشت: امروز فریاد و پیام ملت ایران و دستاورد انقلاب اسلامی برای جامعه بشری و برای ساختن دنیایی از زیبایی ها، دعوت به ولایت و امامت و نیز دعوت به انسان کامل است.

وی ادامه داد: یگانه مجرایی که منشأ همه خوبی هاست، مسیر ولایت است. مشکل بشر از ابتدا تاکنون دور شدن از انسان کامل و امامت است.

احمدی نژاد با بیان اینکه وقتی دل ها و ذهن ها از ائمه منحرف شد، فرصت برای حاکمیت مستکبران و ناصالحان در زمین ایجاد می شود، گفت: وجود ولایت و امامت، لطف، رحمت و عشق است و باعث می شود دل ها به هم نزدیک و استعدادهای زمین شکوفا شود.

رییس جمهور افزود: وجود ولایت، ظلم ها و تحقیرهای استبداد را از بین می برد؛ اما وقتی امام غایب است و بشر دسترسی به آن ندارد، فرصت برای حکومت ناصالحان ایجاد می شود.


دوران تجاوز و اشغالگری زورگویان رو به پایان است
احمدی نژاد در جمع پرشور مردم زنجان و در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز برخی قدرت ها در دنیا، ملت ها را تحقیر و از بین بردن حقوق آنها را قانونی کرده اند و با قلدری و زشتی می خواهند همه بدی های زندگی استبدادی خود را بر ملت ها تحمیل کنند، گفت: وقتی می گویند کشوری 600 میلیارد دلار کسری بودجه خود را از طریق بانک مرکزی خود تأمین کرده، یعنی با انتشار 600 میلیارد دلار ورق کاغذ در دنیا، اموال و محصولات کشورها را غارت کرده و بایک ماسک کاغذی ضعف ها و گرفتاری های خود را به دیگران منتقل و ثروت آنها را چپاول می کند.

وی ادامه داد: انسان هایی که دلشان از عشق امام خالی است، به مراکز قدرت مسلط شدند و جان و مال و ناموس ملت ها برای آنها اهمیتی ندارد.

احمدی نژاد با بیان اینکه راه بازگشت توجه به انسان کامل است، تصریح کرد: عید غدیر باید دل ها را به سمت خوبی ها و انسان کامل هدایت کند.

رییس جمهور ادامه داد: دوران حرمان تاریخی بشر و هزاران سال تحمل ظلم و محرومیت های گوناگون و نیز دوران تجاوز و اشغالگری ها در جهان رو به پایان است. و امروز آشکارا می بینیم دل های جهانیان رو به گردش به سمت امام و ضرورت وجود او هستند.

 احمدی نژاد خطاب به مردم زنجان گفت: خوشحال باشید که قیام شما در حال ثمر دادن و اندیشه ولایت و امامت حکومت جهانی درحال نهایی شدن است.

وی با اشاره به اینکه من می خواهم جمله ای از زبان شما به زورگویان و قدرطلبان بگویم، یادآور شد: گوش های خود را باز کنید. ملت ما شما را به خوبی ها دعوت می کند، این یک دعوت الهی است. اگر توجه و تبعیت کردید، به نفع شماست. اما بدانید اگر توجه نکردید، این سنت خداست که به زودی با دست ملت ها از اریکه قدرت به سیاه چال ذلت کشیده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فکر و برنامه ریزی قدرت های جهان در حال افول و اضمحلال است، تاکید کرد: امروز مجاهدت های ملت ایران و اندیشه های امام خمینی (ره) به ثمر نشسته است.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: امروز ایران زنده و یکپارچه است و راه به سمت قله های پیشرفت، هموار شده است.

رییس جمهور تاکید کرد: اگر همه قدرت های تاریخ و امروز دنیا دست به دست هم دهند، قادر نیستند کوچک ترین توقفی در مسیر پرشتاب ملت ایران ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان ملت ایران کوچک تر از آنند که بخواهند مشکلی در این مسیر ایجاد کنند. البته بسیار تلاش می کنند، اما تدبیر و تلاش های ملت ایران تمام کاخ ها را بر سر توطئه گران خراب می کند.

احمدی نژاد با اشاره به ضرورت آبادانی کشور، گفت: ما باید ظرف چند سال آینده به جایی برسیم که در ایران حتی یک فقیر و خانواده ای فاقد مسکن وجود نداشته باشد و باید به جایی برسیم که حتی یک جوان نباشد که نتواند برای خود شغل شرافتمندانه دلخواه خود را پیدا کند.

رییس جمهور تاکید کرد: همه اینها در سایه کار و عشق به ولایت شدنی و ممکن است.

وی با اشاره به اجرای طرح هدفمند شدن یارانه ها، تصریح کرد: این طرح مردمی ترین طرح دولت است که در خدمت مردم و شکوفایی استعدادها و پیشرفت عظیم ملت ایران است.

احمدی نژاد ادامه داد: تاکنون بیش از 85 درصد از این طرح انجام شده و باید یک یا حسین دیگر بگوییم تا پرچم عزت ملت ایران را در این قله اقتصادی برافراشته کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه رقمی که دولت به حساب های مردم در طرح هدفمندی یارانه ها ریخته به صورت علی الحساب است، خاطرنشان کرد: اگر در مصرف انرژی های گوناگون صرفه جویی کنیم، بنده قول می دهم هر مقدار که صرفه جویی شد، دولت قریب به اتفاق آن را به حساب های مردم برگرداند.

وی با اشاره به کارشکنی ها و اظهار نظرهای برخی رسانه های بیگانه و سردمداران آنها در رابطه با طرح هدفمندی یارانه ها، گفت: آنها مخالفند و می گویند چرا هنگامی که ما ایران را تحریم کرده ایم، دولت ایران در حال اجرای این طرح است. می گویند این طرح برای زمانی است که اقتصاد کشور در حال شکوفایی باشد.


حرکت ملت ایران در حال شکوفایی است
رییس جمهور ادامه  داد: حرکت و پیشرفت ملت ایران امروز در حال شکوفایی است؛ اما من به دشمنان می گویم همین که شما مخالف اجرای این طرح هستید، به ما ثابت می کند که این طرح، شدنی و در جهت پیشرفت ملت ایران است.

احمدی نژاد تصریح کرد: دشمنان هرگز دوستدار ملت ایران نبوده و نمی خواهند این خدمت بزرگ انجام شود.

وی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک جزییات طرح هدمند کردن یارانه ها را از طریق برنامه تلویزیونی با مردم ایران در میان خواهد گذاشت، گفت: این طرح در مسیر اجرای عدالت است و شیطان همیشه با اجرای عدالت مخالف است. چرا که عدالت، همدلی و مهربانی می آورد.

رییس جمهور تاکید کرد: همه با هم باید همدل و متحد با هدف اجرای عدالت در به ثمر رسیدن این طرح حرکت کنیم.

احمدی نژاد هدفمند کردن یارانه ها را اولین طرح در تحول اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: یقین دارم ملت ایران می تواند با همدلی، گام های خود را به سمت پیشرفت برداشته و دشمنانش را مأیوس کند.


اختصاص 50 میلیارد تومان به توسعه گردشگری استان زنجان

 احمدی نژاد در جمع پرشور مردم زنجان و در بخش دیگری از سخنان خود استان زنجان را سرشار از استعدادهای انسانی، فرهنگی و مادی دانست و خاطرنشان کرد: زنجان گنجینه ای ارزشمند از استعداد و عزت برای ملت ایران است.

وی با اشاره به مصوبات دولت در سفرهای قبلی به این استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه اکثر پروژه های مصوب در استان یا اجرا شده و یا در دست اجرا است. در این چند سال استان زنجان از نظر اقتصادی پیشرفت و رشد خوبی داشته و این به معنای ایجاد تولید و اشتغال در این استان است.

رییس جمهور با اشاره به ایجاد امکاناتی مانند احداث مدارس، مراکز آموزشی و ورزشی و بیمارستان ها در استان زنجان گفت: هفت شهرک و ناحیه صنعتی به این استان اضافه شده و گاز رسانی به روستاهای استان نیز در حال اتمام است.

احمدی نژاد با بیان اینکه دولت در سفر سوم به استان زنجان تصمیمات خوبی برای پیشرفت و ایجاد اشتغال خواهد داشت، گفت: در جهت توسعه گردشگری و آمادگی پذیرش مناطق نمونه گردشگری استان زنجان در سطح ملی و استانی، دولت 50 میلیارد تومان به این حوزه اختصاص می دهد.

وی با اشاره به اینکه دولت بودجه خوبی در بخش فرهنگی برای استان زنجان در نظر گرفته، گفت: علاوه بر بودجه معمول رقمی بسیار بالا که برای پنج سال تکرار می شود، در نظر گرفته شده تا فرهنگ ناب ایمانی استان شناسایی و به ملت ایران و جامعه بشری معرفی شود.


اختصاص 400 میلیارد برای اشتغال جوانان استان زنجان
رییس جمهور تصریح کرد: در بخش صنعت و معدن علاوه بر بودجه های موجود دولت 400 میلیارد تومان برای اشتغال جوانان اختصاص می دهد. در بخش مسکن، آب‌رسانی به مناطق محروم و بهداشت نیز پروژه های بزرگی داریم.

احمدی نژاد تأکید کرد: باورم این است که استان زنجان در طول برنامه پنجم توسعه باید به صدر استان های پیشرفته کشور دسترسی یابد.

وی ادامه داد: امروز همدلی، وحدت و انگیزه برای کار و تلاش بین مردم و مسوولان وجود دارد و دولت با افتخار به مردم زنجان می بالد و هر طرحی مربوط به زنجان باشد، فورا در دولت تصویب می شود.

رییس جمهور در پایان سخنان خود با بیان اینکه شخصیت، هویت و بخشی از فرهنگ و اعتقادات ناب علوی ملت ایران، مدیون و مرهون مردم زنجان است، گفت: مردم زنجان در طول تاریخ همیشه در همه صحنه ها حضور داشته و مأموریت های بزرگ را به انجام رسانده اند و منشأ خیر و برکت برای ملت ایران هستند.
نظر شما