رییس جمهور در جمع خبرنگاران:

بزودى شاهد احداث خط ریلى مشترک ایران و ترکمنستان خواهیم بود

۱۳۸۹/۰۹/۰۷ - ۱۸:۱۶:۰۰
کد خبر: ۷۰۷۷
بزودى شاهد احداث خط ریلى مشترک ایران و ترکمنستان خواهیم بود
احمدی نژاد با اشاره به احداث خط راه آهن مشترک با ترکمنستان اظهار داشت: این پروژه بسیار بزرگی است که چهره حمل و نقل و جابه جایی در منطقه را عوض می کند.
به گزارش خبرنگار اعزامی برنا به سرخس، محمود احمدی نژاد پیش از عزیمت به تهران و در فرودگاه سرخس با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح فاز دوم خط انتقال گاز شمال و شمال شرق کشور و فاز دوم خط انتقال گاز ترکمنستان – ایران تصریح کرد: این پروژه کار بزرگی بود که در مدت کوتاه و در شرایط سخت زمینی و آب و هوایی با ده ها کیلومتر لوله گذاری انجام شد.

وی افزود: هم اکنون ظرفیت انتقال گاز ترکمنستان به ایران با استفاده از این خط لوله 12 میلیارد متر مکعب است که با تدبیری مناسب می توان آن را به 20 میلیارد متر مکعب هم رساند.

رییس جمهور افتتاح این پروژه را سبب محکم شدن رشته های برادری بین دو ملت دانست و تصریح کرد: روابط دو کشور ایران و ترکمنستان در موارد بسیار زیادی خوب و برادرانه است.

احمدی نژاد با بیان اینکه ایران و ترکمنستان به لحاظ نوع نگاه و استفاده از ظرفیت های همکاری دو جانبه، منطقه ای و بین المللی اشتراکات فراوانی با هم دارند، گفت: این موضوع با همکاری های بیشتر و انجام کارهای مشترک روز به روز تقویت می شود.

وی با اشاره به احداث خط راه آهن مشترک با ترکمنستان اظهار داشت: این پروژه بسیار بزرگی است که چهره حمل و نقل و جابه جایی در منطقه را عوض می کند.

رییس جمهور کشورمان افتتاح خط لوله انتقال گاز را به نفع دو ملت دانست و ادامه داد: این پروژه انتقال انرژی در بین کشورهای منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی به گفت و گو با همتای ترکمنستانی اشاره و ضمن مثبت ارزیابی کردن آن گفت: با ترکمنستان روابط خوب و برادرانه ای داریم و بنده با رییس جمهور این کشور، نقطه نظرات مشترک زیادی داریم.

احمدی نژاد به انجام رسیدن این پروژه را ثمره کار و همت نیروهای وزارت نفت دانست و آن را حرکتی بسیجی وار توصیف کرد و گفت: خوشحالم که این پروژه در ایام هفته بسیج به ثمر رسید و افتتاح شد.

رییس جمهور در پایان صحبت های خود ضمن عرض ارادت به مردم سرخس و شهرهای اطراف از آنها به دلیل فشردگی برنامه ها و عدم دیدار با مردم شهرستان سرخس عذرخواهی کرد و افزود: به لطف خدای متعال در دور چهارم سفرهای استانی که به بیشتر شهرستان ها سفر می کنیم، دیداری هم با مردم خون گرم و دوست داشتنی سرخس خواهیم داشت.

بر اساس این گزارش، رییس جمهور دقایقی پیش وارد تهران شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز