احمدی نژاد در دیدار معاون رییس اقلیم کردستان عراق

ایران از تثبیت امنیت در عراق حمایت می‌کند

۱۳۹۰/۰۶/۰۳ - ۱۸:۴۵:۵۱
کد خبر: ۷۲۸۲۱
ایران از تثبیت امنیت در عراق حمایت می‌کند
رییس جمهور با اشاره به روابط تاریخی، فرهنگی و منافع مشترك تهران و بغداد گفت: ایران از روند پیشرفت و تثبیت امنیت در عراق حمایت می کند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،دکتر محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در دیدار نیچروان بارزانی، معاون رییس اقلیم كردستان عراق با بیان اینكه هر كس اخلالی در راستای پیشرفت و امنیت عراق ایجاد می كند قطعاً دوستدار ملت و دولت عراق نیست، اظهار داشت: عراق پیشرفته و باثبات به نفع ایران و منطقه است و ایران از این روند حمایت می‌كند. آینده متعلق به كشورها و ملت های ماست و تا زمانی كه ملت های منطقه متحد باشند دشمنان نمی توانند هیچ اقدامی علیه ما انجام دهند.


رییس جمهور خاطر نشان كرد: دشمنان مشترك ایران و عراق كه صد سال است منطقه را چپاول می كنند امروز به دنبال طراحی های جدید برای ایجاد ناامنی در منطقه هستند كه باید هوشیارانه درمقابل آنها ایستادگی كنیم.

وی با بیان اینكه دشمنان ایران و عراق ثابت كرده اند كه هرگز به فكر منافع ملت ها و دولت‌ها نیستند به وقایع اخیر در كشور لیبی اشاره كرد و گفت: سلطه گران قصد دارند هزینه‌های تسلط به منطقه را با سرمایه و نیروهای كشورهای منطقه تامین كنند كه ضرورت دارد همه مراقب باشند.

نیچروان بارزانی نیز در این دیدار گزارشی از اوضاع كشور ارایه كرد و با قدردانی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد امنیت و ثبات در عراق گفت: امنیت جمهوری اسلامی ایران را همانند امنیت عراق با اهمیت دانسته و معتقدیم كه مشكلات منطقه ای را باید با همكاری و همفكری یكدیگر حل و فصل نماییم.

وی تاكید كرد: عراق با توجه به حمایت های تاریخی ایران و روابط استراتژیك با جمهوری اسلامی با هرگونه اقدامی كه بخواهد علیه امنیت ایران باشد مخالفت خواهد كرد.
بارزانی همچنین با اشاره به كمك های جمهوری اسلامی ایران به منطقه كردستان عراق در شرایط سخت از جمله در زمان بمباران شیمیایی حلبچه و پاكسازی منطقه گفت: مردم عراق بویژه كردها قدردان حمایت‌های بی دریغ ملت ایران هستند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز