رییس جمهور در همایش ملی جامعه اسلامی كارگران سراسر كشور:

دولت تا استیفای همه حقوق ملت ایستادگی خواهد كرد

۱۳۹۰/۰۶/۱۶ - ۱۸:۲۷:۲۸
کد خبر: ۷۵۲۵۸
دولت تا استیفای همه حقوق ملت ایستادگی خواهد كرد
دکتر محمود احمدی نژاد گفت: دولت تا آخر ایستادگی خواهد كرد تا همه حقوق ملت را استیفاء كرده و به ملت برگرداند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دكتر محمود احمدی نژاد ظهر امروز (چهارشنبه) در همایش ملی جامعه اسلامی كارگران سراسر كشور ، كارگران را بهترین قشر جامعه توصیف كرد كه در سخت ترین شرایط انقلاب ، خط مستقیم را گم نكرده و همواره پشتیبان نظام بوده اند ، اظهار داشت : ساختن ایران را مهمترین ماموریت ملت ایران دانست و گفت : حق ملت ایران است كه در بالاترین جایگاه قرار بگیرند البته با طرح چنین موضوعاتی به دنبال نفی دیگران نیستیم اما ملت ایران در طول سده ها پرچمدار علم ، تمدن ، سازندگی ، پیشرفت و توحید بوده است .

رییس جمهورافزود : امروز همه باید دست به دست هم برای رسیدن به جایگاه شایسته خود تلاش كنیم البته همه شیاطین جمع شده اند كه مانع تراشی كنند و چنین القاء كنند كه ایرانی ها نمی توانند اما به رغم تكاپوی آنان، آحاد ملت ایران مصمم هستند با كار پیگیر ،‌تلاش شبانه روزی ، همت ، وحدت، عشق ، ایران عزیز را ساخته و به نسل های آینده هدیه كنند.

رییس جمهور با بیان اینكه خدا انسان را خلق نكرده تا در ذلت و گمراهی و ضعف زندگی كند،گفت: خدای متعال انسان را خلق كرده تا عزیز و باكرامت زندگی كرده و به اوج قله های كمال برسد و در این مسیر حیات دنیایی بعنوان هدیه و فرصت بی نظیری در اختیار انسان قرار داده شده و خدای متعال انتظار دارد كه انسان با كرامت زندگی كند و شاید یكی از مهمترین ماموریت های حكومت ، دولت و آحاد مردم تامین زندگی كریمانه و با عزت است.

دكتر احمدی نژاد با اشاره به اینكه تامین كرامت انسانی نیازمند عوامل گوناگونی است اجرای عدالت را یكی از این عوامل دانست و گفت : اگر عدالت نباشد هیچ حقی پایدار نمی ماند و انسانیت انسان شكوفا نمی شود. تلاش برای اجرای عدالت ، توزیع عادلانه فرصت ها و ایجاد شرایط مناسبی است كه انسان ها بتوانند در سایه آن عزیز زندگی كنند .

رییس جمهور رفع موانع و مشكلات را از دیگر عوامل تامین كرامت انسانی دانست و گفت : كسی كه از لحاظ اقتصادی ضعیف بوده و در تامین اولیات زندگی خود دچار مشكل باشد، نمی تواند به كرامت فكر كند از این رو دولت مهمترین ماموریت خود را اجرای عدالت ، تامین حداقل ها و توزیع عادلانه فرصت ها می داند البته در دنیا كسانی هستند كه از حقوق بشر و حمایت از قشر كارگر سخن می گویند اما همزمان با اقدامات خود موجب گسترش بی عدالتی و ظلم به ملت ها می شوند.

دكتر احمدی نژاد گفت : دولت برنامه های گسترده ای در مسیر اجرای عدالت از جمله هدفمند كردن یارانه ها ، سهام عدالت، مسكن مهر ، افزایش دستمزدها انجام داده اما معتقدیم هنوز در ابتدای راه قرار داریم .

رییس جمهور با بیان اینكه اجرای عدالت با سختی و دشواری های فراوانی مواجه است، گفت : از آنجایی كه در مسیر اجرای عدالت بنا براین است كه حق مردم برگردانده شود بدون تردید كسانی كه با یك تلفن و مجوز میلیاردها تومان جابجا می كنند و همواره دستشان در جیب ملت ها بوده است از اینكه این دستها در حال قطع شدن است با تمامی امكانات خود به جاروجنجال و هیاهو می پردازند و البته به صراحت نمی گویند كه علت اصلی ناراحتی اشان چیست بلكه بهانه های دیگری را برای هجمه به دولت مطرح می كنند اما دولت به فضل الهی تا آخر ایستاده است تا حق همه ملت را استیفا كند.

احمدی نژاد خاطر نشان كرد : در مسیر اجرای طرح هدفمند كردن یارانه ها یك گام به سمت عدالت برداشته شد و با توجه به اینكه با قیمت امسال 120 هزار میلیارد یارانه در سطح كشور توزیع شده و فقط 40 میلیارد از آن به طور مستقیم به مردم پرداخت شده است و جا دارد كه این مبلغ تا 3 برابر افزایش پیدا كند.

رییس جمهور گفت : ثروت كارگری كه در سازمان تامین اجتماعی متمركز شده از بخش های مهمی است كه باید به طور كامل منافع آن به صاحبان اصلی اش یعنی كارگران و بازنشستگان برگردانده شود البته اقدامات زیادی در این خصوص انجام شده اما هنوز رضایت بخش نیست .

احمدی نژاد از ضرورت حضور نمایندگانی از جامعه كارگری و بازنشستگان در مراكزی كه با حقوق كارگران و بازنشستگان سر و كار دارند، از وزیر كار ، تعاون و رفاه خواست تا تمهیداتی در نظر بگیرند كه در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی ، شركت شستا و شركت های وابسته یك نفر از نمایندگان كارگران و یك نفر از نمایندگان بازنشستگان حضور داشته باشند .

رییس جمهور همچنین بر ساماندهی پرداخت پاداش به مدیران شركت های وابسته به كارگران تاكید كرد و گفت : اگر اینگونه مسائل سروسامان بگیرد، می تواند بخشی از مشكلات جامعه كارگری را برطرف سازد.

احمدی نژاد برقراری بیمه تكمیلی كارگران و بازنشستگان كشور را مورد تاكید قرار داد و گفت : سه نوع بیمارستان تامین اجتماعی ، دولتی و خصوصی در كشور وجود دارد كه از ظرفیت آنها به طور كامل استفاده نمی شود و ضرورت دارد كه این بخش نظم و سازمان بگیرد و اگر در این مسیر موانع قانونی و یا به مصوبه ای از دولت نیاز باشد، دولت آمادگی دارد كه آن را برطرف كند .

رییس جمهور از وزیر كار ، تعاون و رفاه خواست تا موضوع بیمه تكمیلی كارگران و بازنشستگان را بررسی كند و چنانچه درآمدهای تامین اجتماعی در این زمینه كافی نبود و كسری وجود داشته باشد دولت آن را تامین می كند تا بیمه تكمیلی بازنشستگان و كارگران تامین اجتماعی كشور به طور كامل برقرار شود .

احمدی نژاد گفت : دولت مصمم است تا طرح هدفمندی یارانه ها را به طور كامل اجرا كند و معتقدیم اگر حق هر كس در اختیار خودش قرار بگیرد بدون تردید بخش وسیعی از مشكلات اقشار ضعیف برطرف خواهد شد .

رییس جمهور در ادامه از تلاش دولت برای ایجاد اصلاحاتی در قانون كار به نفع كارگر و كار در كشور خبر داد و اظهار داشت: دولت به دنبال راه حل اساسی و ریشه ای در این خصوص است و باید اقداماتی انجام دهیم كه ارزش كار و كارگر در كشور بالا برود و این اتفاق زمانی خواهد افتاد كه اشتغال گسترده ای در كشور ایجاد شود .

احمدی نژاد به تصمیم دولت برای ایجاد 2.5 میلیون شغل در سال جاری اشاره كرد و گفت : چنانچه نرخ بیكاری به صفر نزدیك شود در آن صورت كسانی كه از نیروی كارگر استفاده می كنند مجبور خواهند شد كه حق كارگر را به طور كامل پرداخت كنند ، اما از آنجایی كه امروز چنین شرایطی وجود ندارد كارگر مجبور است كه فشارها و تحمیلات موجود را تحمل كند .
رییس جمهور تصریح كرد : دولت ، اصلاح قانون كار و بالا بردن ارزش كار و كارگر را به طور همزمان پیگیری می كند.

احمدی نژاد گفت : دولت در حد توان خود از ریخت و پاش و دست اندازی به حقوق مردم جلوگیری می كند ؛ البته این نیازمند عزم همگانی است و همه دستگاه ها باید به طور جدی در آن مشاركت كنند اما دولت در این مبارزه تنهاست اما بی تردید دولت با كمك ملت كار را تا آخر جلو خواهد برد.

رییس جمهور تصریح كرد : به فضل الهی امسال دولت با كمك آحاد ملت 2.5 شغل را ایجاد خواهد كرد و تصمیم دارد همین میزان شغل را برای سال آینده نیز پیگیری كند كه در چنین صورتی در پایان سال آینده شرایط كار و كارگر بهبود خواهد یافت و شان كارگر و ارزش كار ارتقاء خواهد یافت.

در ابتدای این مراسم مادر شهید محمود فخر آبادی به نمایندگی از جامعه كارگر كشور تابلو و اثر هنری را به رییس جمهور هدیه داد.

همچنین تعدادی از نمایندگان كارگران در سخنانی مشكلات و دیدگاه های خود را با رییس جمهور در میان گذاشتند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز