در دیدار سفیر جدید مجارستان مطرح شد؛

به زودی همه به اهمیت مشارکت در ایجاد شرایط عادلانه برای جهان پی می برند

۱۳۹۰/۰۸/۱۲ - ۱۴:۳۴:۰۳
کد خبر: ۸۵۲۷۷
به زودی همه به اهمیت مشارکت در ایجاد شرایط عادلانه برای جهان پی می برند
رییس جمهور گفت: به زودی همه به اهمیت مشاركت عمومی تمامی ملت ها برای ایجاد شرایط عادلانه ، برابر و دوستانه در جهان پی خواهند برد.



محمود احمدی نژاد عصر روز چهارشنبه در دیدار گیولاپِتو سفیر جدید مجارستان با بیان اینكه ایران و مجارستان  از روابط دیرینه و تاریخی برخوردار هستند، گفت: هیچ موضوع منفی و تاریكی در سابقه روابط دو كشور وجود ندارد.

رییس جمهور ، اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط با تمام كشورهای دنیا بویژه مجارستان استقبال می كند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد و تقویت روابط دوستانه بین تمامی کشورها و ملت ها گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند است با تمامی كشورهای جهان روابط همه جانبه دوستانه و فرهنگی ایجاد كند.

رییس جمهور در ادامه با تاكید بر ضرورت مشاركت تمامی ملت ها در برقراری نظام عادلانه بر جهان، اظهار داشت: اداره جهان بدون مشاركت همگانی امكان پذیر نیست .

وی با انتقاد از موضع گیری های برخی مجامع منطقه ای و جهانی علیه سایر ملت ها، برخی موضع گیریهای اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: هیچ ملتی را نمی توان از صحنه جغرافیا حذف كرد و یا او را نادیده گرفت ؛ باید به حقوق همه ملت ها احترام گذاشته و در شرایط برابر در مسیر همكاری و همیاری گام برداشت چرا که از ایجاد چنین روابطی همه سود می برند.

گیولاپِتو سفیر جدید مجارستان نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه ایران و مجارستان همواره با یکدیگر روابط دوستانه ای داشته و پتانسیل‌های زیادی برای گسترش روابط دو کشور وجود دارد، گفت: از مهمترین اقداماتی که ایران و مجارستان می توانند برای تقویت روابط دو كشور انجام دهند همکاری‌ در زمینه‌های علمی، صنعتی و فرهنگی است.

سفیر جدید مجارستان همچنین بر گسترش روزافزون مناسبات میان دو کشور تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز