رییس جمهور در مراسم افتتاح سامانه ˝سامد˝:

هزاران ساعت نشست با مستضعفان را به جلسه با قدرتمندان بی‌خاصیت ترجیح می‌دهم

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۲۰:۴۰:۰۰
کد خبر: ۸۷۷۰
هزاران ساعت نشست با مستضعفان را به جلسه با قدرتمندان بی‌خاصیت ترجیح می‌دهم
احمدی نژاد گفت: این دولت، دولت مردمی است و اعتقاد من این است که هرچه مردمی‌تر باشد، متعالی‌تر ، انسانی‌تر و موفق‌تر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، محمود احمدی نژاد در مراسم افتتاح سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) با بیان اینکه موضوع مردم و توجه به آنان از نگاه دولت یک موضوع مبنایی و اصولی است، گفت: همه انسان ها در جهان محترمند و البته عده قلیلی هستند که چون در جهت خلاف انسانیت حرکت کرده اند، از این دایره خارج شده اند؛ که البته مقدارشان بسیار اندک است.

وی افزود: انسان برای این قابل احترام است که خداوند او را آیینه تجلی خود در زمین قرار داده است.

رییس جمهور خدمت به دیگران و تلاش برای اصلاح امور جامعه را راه اصلی رسیدن به مقام والای انسانی دانست و خاطرنشان کرد: امکان ندارد انسانی به قله های کمال برسد مگر اینکه از مسیر اصلاح مردم عبور کند.

احمدی نژاد خدمت به مردم را جلوه گری خدا در زمین برشمرد و یادآور شد: بهترین کارها در عالم، خدمت به مردم و برآوردن نیازهای مردم زیباترین حرکت انسانی است.

وی یادآور شد: برخی هستند که خود را آنقدر از مردم دور کرده اند تا از مشکلات آنها باخبر نباشند و احساس وظیفه نکنند که آنها از انسانیت دور هستند.

رییس جمهور تصریح کرد: ما زمانی راحتی و آرامش خاطر در زندگی داریم که دیگران مشکلاتی در زندگی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه موضوع مردم برای دولت موضوعی اصلی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: رسیدن به خدا و عاقبت به خیری در گرو خدمت به مردم است.

وی ادامه داد: محال است ما بدون خدمت به مردم به اهداف خود برسیم.

رییس جمهور کار در بخش ارتباطات مردمی و رسیدگی به شکایات را کاری بسیار سنگین اما شیرین دانست و خاطرنشان کرد: اگر با عشق به مردم کار کنیم، خستگی معنایی ندارد؛ اما اگر این کار را فقط یک وظیفه اداری تلقی کنیم، خیلی زود خسته می شویم.

وی ادامه داد: این دولت، دولت مردمی است و اعتقاد من این است که هرچه مردمی تر باشد متعالی تر، انسانی تر و موفق تر است.

رییس جمهور اظهار داشت: انتقادات به روند کاری دولت و رسیدگی به نامه های مردمی، رفتار و کار انسان های شکم سیر است که متوجه نیستند که در این عالم چه می گذرد.

وی خاطرنشان کرد: بنده ترجیح می دهم هزاران ساعت با مستضعفان و پابرهنه ها بنشینم ولی با این قدرت های بی خاصیت و مدعی که آگاهی از مشکلات مردم ندارند جلسه ای نداشته باشم. سخت ترین جلسات برای من جلسه با این افراد مدعی به اصطلاح قدرتمند است.

رییس جمهور بالاترین مجاهدت در راه خدا را خدمت به مردم دانست و خطاب به دست اندرکاران سامانه الکترونیکی سامد گفت: اکنون وقت آن است تا کیفیت، سرعت و سطح خدمات را با استفاده از این سامانه بالا ببریم. در این سامانه بخش پیگیری و نظارت باید بسیار قدرتمند باشد.

احمدی نژاد با انتقاد از قوانین اومانیستی که همه افراد جامعه را دزد تلقی می کند، گفت: در این سامانه باید تقاضای همه افراد رسیدگی شود، مگر خواسته هایی که غیرقانونی باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: به روزی برسیم که انسان ها جز به خدای متعال به هیچ کس محتاج نباشند.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم رییس جمهور از تمبر ارتباط مردم و دولت و کتاب ارتباطات مردمی در دولت نهم و دهم که از سوی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گردآوری و تدوین شده است، رونمایی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز