رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

سران فتنه کماکان از سوی انگلیس و آمریکا حمایت می‌شوند

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۵:۳۵:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۷
سران فتنه کماکان از سوی انگلیس و آمریکا حمایت می‌شوند
رییس کمیسیون فرهنگی با اشاره به حماسه 9 دی سال گذشته گفت: حمایت از فتنه‌گران آن روز همچنان ادامه دارد و آنها هنوز از طرف لندن، واشنگتن و اسراییل مورد حمایت قرار می‌گیرند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی برنا، حداد عادل، رییس کمیسیون فرهنگی در جمع خبرنگاران با اشاره به حماسه 9 دی گفت: 9 دی را یک آیینه بزرگ برای همه ایرانیان و تماشای بصیرت ملت می دانیم. ملت ایران نشان داد، با وجود دروغ پردازی‌های خبرگزاری‌ها، سایت‌های اینترنتی و همه صحبت هایی که شده بود، قدرت تشخیص حقیقت را دارد. 

وی اظهار داشت: مردم بعد از انتخابات خرداد سال گذشته 2 بار به صحنه آمدند؛ یک بار آرام و منظم در نماز جمعه 29 خرداد، پشت سر رهبر فرزانه انقلاب یک پیام را به دنیا دادند و بار دیگر به صورت دریای طوفانی در 9 دی به میدان آمدند و پیام دوم را دادند. 

حداد عادل ادامه داد: این 2 پیام کسانی را که تصور می‌کردند، می‌توانند با دروغ پردازی در راه مقابله با انقلاب اسلامی قدم بردارند، ناامید کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سؤال که چه بستری موجب آن شد که مردم به فکر خلق حماسه 9 دی بیفتند، گفت: اهانتی که به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا در روز عاشورا شد، تیر خلاصی بود که طراحان این تظاهرات به شقیقه خود زدند و انتخاب کردند که به جای عزاداری و ایستادن در کنار مردم به شعائر دینی و عزاداری اهانت کنند. 

حداد عادل تصریح کرد: این گروه نشان دادند که نسبت به اصل انقلاب و این کانون حماسی که عاشورای حسینی کینه دارند. 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: مردم با عمق وجود، اعتقاد به امام حسین(ع) و انقلاب را در این روز مرتبا نشان دادند. 

وی با اشاره به عاشورای سال گذشته ادامه داد: در آن روز معلوم شد دعوا بر سر انتخابات نیست، دعوا بر سر اسلام است و مردم هم با همین تشخیص به میدان آمدند. 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر آینکه مردم چگونه از این بی‌حرمتی مطلع شدند، گفت: مردم در عزاداری بودند که مطلع شدند عده‌ای پرچم‌های عاشورا را به آتش کشیده و ایستگاه‌های صلواتی را هدف قرار داده‎اند و شعارهای عجیب و غریبی سر می‎دهند. بر این اساس، آنها که در حسینیه‌ها و مساجد مشغول عزاداری بودند، متوجه شدند و عزاداری را متوقف کردند تا به خیابان ها بیایند و با این حرکت سخیف سرانجام مقابله کردند.
 
نماینده مردم تهران در پاسخ به سؤال دیگری که به عوامل داخلی و خارجی این حرکت اشاره داشت، اظهار داشت: این جریانی است که عده ای در داخل آن را مدیریت کردند و پشتیبان خارجی آن کاملا مشخص بود و هنوز نیز این حمایت ها ادامه دارد و در واقع آنها از لندن، واشنگتن و اسراییل حمایت می شدند. 

حداد عادل با اشاره به آنکه سران فتنه از این روز چه درسی گرفتند، گفت: مردم آموزگار بزرگی برای فتنه گران سال گذشته بودند و اگر مردود شدند به کم کاری خودشان بستگی دارد. 

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که نخبگان با بصیرت با چه شاخص‌هایی مشخص می‌شوند، تصریح کرد: آنهایی که می‌توانند فریاد ملت را به صورت مستدل بیان کنند، نخبگان با بصیرت هستند. در واقع ملت، مطلبی را می خواهند در قالب یک حماسه بزرگ بیان کنند و نخبگان باید ترجمان این خروش مردم به زبان منطقی باشند. 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین در پاسخ به سؤالی که به حضور خاتمی در صحنه سیاسی آینده کشور اشاره داشت، گفت: باید صبر کنیم ببینیم آینده چه جوابی می دهد و ملت چه تصمیمی می گیرد.
 
نماینده مردم تهران با اشاره به پروژه ایران هراسی غرب که همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: دست هایی که پشت این طرح است، باید نشان داده شود. بعید می دانم در پروژه ایران هراسی موفقیت چندانی توسط غرب به دست آید. همانطور که ملت ایران بصیرت دارد، قطعا ملت های مسلمان نیز با بصیرت با این پروژه برخورد می‌کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز