رییس مجلس شورای اسلامی:

نیروی انتظامی محل اتکای مردم برای زندگی آرام است

۱۳۹۳/۰۱/۱۵ - ۱۶:۳۵:۱۳
کد خبر: ۱۷۶۵۴۳
نیروی انتظامی محل اتکای مردم برای زندگی آرام است
نیروی انتظامی در ایران، محل اتکای مردم برای ایجاد آرامش روانی و زندگی آرام است. هر چقدر امین باشد و کار خود را درست انجام دهند به جایگاه مطلوب خود نزدیک تر شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد؛ نیروی انتظامی و پلیس در کشور ما محل اتکای مردم برای ایجاد آرامش روانی و زندگی آرام است و هر چقدر امین باشد و کار خود را درست انجام دهند به جایگاه مطلوب خود نزدیک تر شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علی لاریجانی در بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهنمایی و رانندگی ضمن تشکر از خدمات ارزنده نیروی انتظامی و پلیس راه که در طول سال زحمات زیادی را متحمل هستند، اظهارداشت: در این ایام نوروز و عید باستانی به دلیل زیاد بودن سفرها احتیاح به یک نقش کانونی برای ایجاد نظم داریم که نیروی انتظامی در این زمینه گام های خوبی برداشته است.

وی گفت: همچنین سایر دستگاه ها از جمله هلال احمر، وزارت بهداشت و رسانه های گروهی نقش مهمی را در این زمینه داشته اند و همگی تلاش کردند تا در ایام تعطیل، خدمات آن ها باعث آرامش روانی بیشتر جامعه و سلامت بیشتر آن ها شود.

لاریجانی ادامه داد: گزارشی که سردار احمدی مقدم و سردار مومنی ارایه کردند نکات خوبی در آن نهفته است که نشان می دهد نیروی انتظامی در حال بازگشت به جایگاه اصلی خود است.

لاریجانی اظهارداشت: همه کسانی که در کشور ما زندگی می کنند احتیاج به پشتوانه ای دارند تا در مواقع مشکل، آن قدرت به آن ها کمک کند تا حقشان را بگیرند یا مانع از تعدی شوند و نیروی انتظامی و پلیس در کشور ما محل اتکای مردم است و هر چقدر امین باشد و کار خود را درست انجام دهند به جایگاه مطلوب خود نزدیک تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته مشکلاتی در کشور در زمینه برخورد با مجرمین و کسانی که تخلفات رانندگی دارند وجود داشت که پلیس گام های خوبی را در این زمینه برداشت و در سال های گذشته قانون جدیدی را به مجلس ارایه کردند که مدتی در کمیسیون ها بحث و به قانون جدید راهنمایی و رانندگی منجر شد که از معدود قوانینی است که نشان دهنده جهش هایی برای بهبود کار بوده است.

وی تصریح کرد: قوانین دیگر این قدر سریع تاثیرات خود را نشان نمی دهد اما در این زمینه ما شاهد تاثیرات مستمر و جهشی آن بودیم ؛این تلاش پلیس و نیروی انتظامی بود که طرح اولیه آن را تدوین کردند و در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: کار مهمتری که من فکر می کنم پلیس و رسانه های گروهی انجام می دهند همین نقطه ای است که در افکار عمومی به عنوان یک مساله مهم در حال جا افتادن است و این یک خسارت بزرگ برای کشور ما است که ما به خاطر تخلفات رانندگی این مقدار آسیب می پذیریم.

نظر شما