عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

مجلس از طرح جایگزینی یارانه با کارت انرژی حمایت می کند

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۵:۲۱:۱۰
کد خبر: ۱۸۵۲۹۱
مجلس از طرح جایگزینی یارانه با کارت انرژی حمایت می کند
قادری: کارت سهمیه به کاهش‌ نقدینگی و مصرف در سوخت می‌انجامد.

 «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، باتاکید بر حمایت نمایندگان مجلس از طرح جایگزینی یارانه نقدی با کارت اعتباری انرژی،بیان کرد: کارت سهمیا به کاهش‌ نقدینگی و مصرف در سوخت می‌انجامد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با یادآوری طرح شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت برای جایگزینی یارانه نقدی با کارت اعتباری انرژی با عنوان (سهمیا)، گفت: به نظر من اجرای چنین طرحی نیازی به مجوز مجلس ندارد و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با تأییده دولت می‌تواند چنین طرحی را اجرایی کند.

قادری، طرح جایگزینی یارانه نقدی با کارت اعتباری انرژی را مثبت ارزیابی کرد و افزود:‌ اولویت قرار دادن حامل‌های انرژی برای پرداخت از طریق یارانه نقدی می‌تواند در کاهش نقدینگی و مصرف در سوخت بی‌انجامد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: ادامه داد: حتی دولت می‌تواند همراه با اجرایی کردن این طرح مشوق‌هایی را قرار دهد، به طور مثال می‌توان تعیین کرد که افراد مصرف سوخت را کنترل و اعتبار باقی مانده را با سود مناسبی محاسبه کرد.

گفتنی است که مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از تهیه طرحی برای جایگزینی یارانه نقدی خبر می دهد که براساس آن، کارت اعتباری انرژی با عنوان "سهمیا" با قابلیت فروش سهمیه های سوخت به خانوارها داده می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز