سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

نشست‌مشترک کمیسیون امنیت‌ملی با روسای گروه آلبا برگزار شد

۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۱۶:۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۸۵۹۱۵
نشست‌مشترک کمیسیون امنیت‌ملی با روسای گروه آلبا برگزار شد
نشست روسای کمیسیون سیاست خارجی مجالس کشورهای لاتین(آلبا) با ایران نیمه دوم خرداد ماه در کشور بولیوی برگزار می شود.

«سید حسین نقوی حسینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه نشست روسای گروه آلبا با ایران روز گذشته برگزار شد، گفت: نشست روسای کمیسیون سیاست خارجی مجالس کشورهای لاتین(آلبا) با ایران نیمه دوم خرداد ماه در کشور بولیوی برگزار می شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، سید حسین نقوی حسینی در تشریح نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با کشور های گروه آلبا، گفت: این نشست عصر روز گذشته (سه شنبه 16 اردیبهشت) برگزار شد و در این جلسه پیرامون فراهم کردن زمینه برگزاری اولین اجلاس گروه شش کشور یعنی جمهوری اسلامی ایران، ونزوئلا، کوبا، بولیوی، اکوادور و نیکاراگوئه در سطح روسای کمیسیون ها سیاست خارجی مجالس در حاشیه اجلاس سران گروه 77 که در نیمه دوم خرداد در کشور بولیوی برگزار می شود، صحبت شد.

حسینی نقوی ادامه داد: در این دیدار بر استفاده از پارلمان ها برای تقویت همکاری کشورها تاکید شد و همچنین حاضرین معتقد بودند که همکاری جمهوری اسلامی ایران با اجلاس کشورهای لاتین می تواند کمک بسزایی به تقویت مواضع کشورها در مسائل منطقه ای و بین المللی همچنین انتقال تجربیات و تبادل اطلاعات انجام دهد.

نماینده مجلس نهم، همچنین بیان کرد: این پیشنهاد که از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران ارائه شد مورد استقبال پنج کشور قرار گرفت و بنابر این شد کمیسیون های سیاست خارجی پنج کشور لاتین و جمهوری اسلامی ایران برگزار شود. 

وی در پایان تصریح کرد: بنابر این شد که نشست کمیسیون های سیاست خارجی پنج کشور لاتین و جمهوری اسلامی ایران برگزار شود، این پیشنهاد در سفری بروجردی به کوبا ونزوئلا داشت مطرح شد و مورد قبول واقع شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز