نایب رئیس مجلس:

موفقیت و توسعه صنعت در گرو اقتصاد دانش بنیان است

۱۳۹۳/۰۳/۲۷ - ۱۳:۵۷:۱۵
کد خبر: ۱۹۶۰۹۸
موفقیت و توسعه صنعت در گرو اقتصاد دانش بنیان است
موفقیت و توسعه صنعت و سرمایه‌گذاری در کشور در گرو اقتصاد دانش بنیان است.

"سید محمد حسن ابوترابی فر" نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری اهر در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر گفت: موفقیت و توسعه صنعت و سرمایه‌گذاری در کشور در گرو اقتصاد دانش بنیان بوده و باید تلاش شود ارتباط بین دانشگاه و صنعت بیش از پیش توسعه یافته و یکی از دغدغه‌ها و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید علم با این امر محقق شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، ابوترابی فرد افزود: دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فن آوری باید نقش موثر و اساسی را در تولید علم و تبدیل دانش به فناوری ایفا کرده و راه برای رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان هموار کنند.

وی منطقه ارسباران را جهت مستعد بودن زمین های منطقه و آب مناسب با بهره گیری از روش‌های نوین و فناوری‌های جدید فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: کشاورزی مکانیزه و حمایت مناسب و اصولی از سرمایه گذاران این بخش مسیر رشد و توسعه را در این حوزه در شهرستان اهر و منطقه ارسباران فراهم خواهد کرد.

حجت اسلام ابوترابی، همچنین به معادن غنی مس و سنگ‌های تزئینی موجود در شهرستان اهر اشاره کرد و عنوان کرد: توجه ویژه سرمایه گذاران به حوزه معدن در رشد و توسعه منطقه موثر می‌باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ایران به عنوان یک کشور مهم و فعال در حوزه علم و فناوری جزو 14 قدرت برتر دنیا است که توانست در زمینه فناوری‌های نوین و تولید علم، قدرت علمی خود را با اختراعات و ابتکارات جدید در حوزه نانو و سایر فناوری ها به دنیا نشان دهد.

وی، تقویت زیرساخت‌های منطقه به ویژه پروژه بزرگراه اهر – تبریز را در راستای توسعه منطقه ارسباران مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: اجرا و اتمام بیش از نیمی از این پروژه در پیشرفت و توسعه منطقه موثر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز