عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با برنا؛

دیوار تحریم‌های غرب در ایران، شکاف برداشته است/در بحث هسته‌ای انحرافی نداریم

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۱۵:۱۲:۱۷
کد خبر: ۲۰۱۱۶۹
دیوار تحریم‌های غرب در ایران، شکاف برداشته است/در بحث هسته‌ای انحرافی نداریم
آقامحمدی: ایران صادقانه به جهانیان ثابت کرد در بحث هسته‌ای انحرافی ندارد.

«ابراهیم آقامحمدی» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای در ژنو گفت: باگذشت شش دور از مذاکرات در وین، غربی‌ها با اهداف ایران آشنا هستند، و به خوبی می‌دانند که، در بحث هسته‌ای ما به دنبال هیچ بهره‌وری غیر از صلح آمیز بودن انرژی هسته‌ای نیستیم.

آقامحمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا افزود: کشورهای اروپایی به ویژه آمریکا، با ادعای این موضوع مبنی بر صلح آمیز نبودن انرژی هسته‌ای ایران، در مذاکرات شرکت می‌کنند و خواهان تحت فشار قرار دادن ایران هستند. مراکز هسته‌ای ما تحت کنترل آرژانس است و حضور جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات، تنها اثبات یک چیز است و آن گرفتن بهانه از دست طرف مذاکره کننده است.

وی در ادامه در خصوص حضور ایران در مذاکرات گفت: حضور ایران در مذاکرات گرفتن بهانه و کم کردن آزار و اذیت‌های کشورهای غربی است. اما برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی با استفاده از این ابزار به ایران فشار می آورند و سالهاست که این موضوع ابزار دست آنها شده است و با همین ابزار، تحریم‌های ضد بشری، ناجوانمردانه و فشار اقتصادی فراوانی وارد کردند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دوربین‌های آرژانس، مراکز هسته‌ای ما را کنترل می‌کنند و برای جهانیان آشکار است، انحرافی در این مسیر از سوی ایران وجود ندارد و تا به امروز مدرکی مبنی بر تولید سوخت هسته‌ای در کشور به دست نیاوردند.

نماینده مجلس در ادامه اضافه کرد: من شخصاً بر این باورم کشورهای اروپایی و به ویژه آمریکا به دنبال حل مشکل نیستند بلکه با فرهنگ، روحیه مردم و ملت ما مشکل دارند و به دنبال انتقام گیری هستند. ولیکن ما صادقانه به دنبال اثبات این موضوع هستیم که در بحث هسته‌ای انحرافی نداریم و بهانه را از دست غربی‌ها خواهیم گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: غربی‌ها تلاش می‌کنند تا ما قید دانش هسته‌ای خود را بزنیم. یقین این است که خواسته‌های آنان اجرایی نخواهد شد و ایران زیر بار حرف زور نخواهد رفت.

وی در پایان افزود: ما همواره به طرف غربی در مذاکرات بدبین هستیم و در صورت عدم موفقیت در مذاکرات آنان ضرر خواهند کرد. ایران کشوری است که در موقعیت استراتژیک قرار دارد و دیوار تحریم‌های غرب سالهاست که شکاف برداشته است و قطع به یقین آنان ضرر خواهند کرد. در پایان مذاکرات، اگر به نتایج مطلوب دست پیدا نکنیم ایران راه خود را خواهد رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز