جلیلی مطرح کرد:

مذاکره نیاز به صبر دارد/ تلاش تیم مذاکره کننده برای کسب بیشترین توافق

۱۳۹۳/۰۴/۲۸ - ۱۶:۲۵:۴۱
کد خبر: ۲۰۴۸۶۴
مذاکره نیاز به صبر دارد/ تلاش تیم مذاکره کننده برای کسب بیشترین توافق
برخی اظهار نگرانی ها برای مخالفت نیست بلکه از این جهت است که سهم بیشتری به تیم مذاکره کننده ایران برسد.

«اسماعیل جلیلی» عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه در حال حاضر تمام گروه ها و بخش ها به طور جدی از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت می کنند، گفت: برخی اظهار نگرانی ها برای مخالفت نیست بلکه از این جهت است که سهم بیشتری به تیم مذاکره کننده ایران برسد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت،اسماعیل جلیلی با بیان اینکه در طول چند ماه گذشته تیم مذاکره کننده هسته ای از تمام ظرفیت های خود در راستای بکارگرفتن فرآیند مذاکرات بر اساس توافق اولیه برای انجام توافق نهایی استفاده کرده است، گفت: این امر در حالی است که دخالت ها و بعضا اقدامات زیاده خواهانه 1+5 موانعی را در دستیابی به توافق در مورد بندها به خصوص بحث غنی سازی، تعداد سانتریفیوژهاو مرکز هسته ای ایران ایجاد کرده است.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چانه زنی و مذاکره معمولا نیاز به صبر و حوصله دارد، افزود: باید در مذاکرات به گونه ای پیش رفت که منافع طرفین تضمین شود هر چند که تجربه به ما نشان داده که طرف غربی مذاکره خیلی پایبند به قواعد نیستند.

وی با بیان اینکه در روند مذاکرات پیشین این تجربه را داشتیم که طرف غربی، یکسری قول ها را به صورت شفاهی داد اما در مرحله نوشتاری این قول ها تغییر کرد، ادامه داد: بنابراین بی اعتمادی به طرف غربی وجود دارد و در متن توافقنامه باید به شکل رسمی و نوشتاری به اهداف خود برسیم.

جلیلی با بیان اینکه برخی از اعضای تیم مذاکره کننده نیز غیر قابل اعتماد بودن طرف غربی مذاکره را درک کردند، تصریح کرد: برخی از آنها در دولت های قبل در تیم مذاکره کننده هسته ای حضور داشتند، بنابراین تلاش می کنند که با صبر و حوصله و بدون عجله مذاکرات را پیش برند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: بر اساس تغییراتی که در پارلمان اروپا رخ خواهد داد، عملا ممکن است برخی از این مذاکره کنندگان تغییر کرده و ممکن است برخی از آنها مانند خانم اشتون کسانی نباشند که در آینده پای میز مذاکره می نشینند. بنابراین باید بر اساس سیاست ها و منافع داخلی در آن محدوده زمانی حداکثر توافقات را بدست آوریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام گروه ها و بخش ها به طور جدی از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت می‌کنند، تصریح کرد: برخی اظهار نگرانی ها برای مخالفت نیست بلکه از این جهت است که سهم بیشتری به تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران برسد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه مردم ایرن، مسئولان قوا و رسانه ها به خوبی از تیم مذاکره کننده حمایت می کنند، گفت:این حمایت باید بیش از قبل شود تا در این دو هفته باقی مانده منافع ایران محقق شود.

نظر شما