نعمتی در جمع خبرنگاران:

جلسه سوال نمایندگان از وزرا هر دو هفته یکبار برگزار می شود

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۲:۲۲:۳۳
کد خبر: ۲۲۵۵۲۲
جلسه سوال نمایندگان از وزرا هر دو هفته یکبار برگزار می شود
سخنگوی هیات رییسه مجلس: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی هیات رئیسه مجلس هر 15 روز یکبار سه شنبه جلسه سوال نمایندگان از وزرا برگزار خواهد شد.

‌سخنگوی هیات رئیسه مجلس با یادآوری حضور ربیعی در جلسه علنی امروز گفت: مشکلات صندوق ها از جمله بدهی های معوق دولت به آنان از موضوعات اصلی جلسه غیرعلنی امروز بود که مقرر شد با کمک دولت، مجلس و مجموعه صندوق ها این مشکل هر چه سریعتر مرتفع شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، بهروز نعمتی در جمع خبرنگاران با یادآوری حضورعلی ربیعی وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در نشست غیر علنی امروز (سه شنبه 8 مهر) گفت: طبق مصوبه ای که ما در گذشته در خصوص دعوت وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در هیات رئیسه داشتیم،ربیعی برای ارائه گزارشی از نحوه اداره و مشکلات صندوق های بازنشستگی و بیمه و همچنین توضیحاتی در خصوص وضعیت اشتغال و بیکاری در مجلس حاضر شد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات ربیعی افزود: طبق اظهارت وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی مشخص شد در حال حاضر صندوق های بازنشستگی و بیمه با مشکلات متعددی از جمله دیون معوقی که صندوق ها دارند یعنی در واقع مطالباتی که این صندوق ها از دولت داشته و تاکنون پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بدهی دولت به صندوق ها در حدود صد هزار میلیارد تومان است و این موضوع از سال 75 تاکنون تلمبار شده است.

نعمتی گفت: دولت باید فکر اساسی در خصوص پرداخت معوقات صندوق ها کرده و در راستای رفع مشکلات آنها قدم بردارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه بدهی های دولت به صندوق ها مشکلات بسیاری را به مجموعه صندوقها ایجاد کرده است افزود: اگر تدبیر مناسبی در این راستا برای ساماندهی مجموعه صندوق ها نشود به طور حتم آنها در آینده نزدیک دچار مشکلات اساسی خواهند شد.

وی با بیان اینکه ادامه روند کنونی در خصوص صندوق ها به ناتوانی در پرداخت حقوق بازنشستگان این صندوق ها منجر خواهد شد گفت: در خلال جلسه امروز راهکارهای مختلفی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع مشکل صندوق ها مطرح شد که البته اجرایی شدن آن مستلزم آن است که ما نیز به عنوان مجلس کمک حال باشیم.

نعمتی با بیان اینکه دولت ،‌مجلس و مجموعه صندوق ها با تعامل با یکدیگر باید به رفع مشکلات موجود در حوزه صندوق های بازنشستگی و بیمه کمک کنند افزود: یکی از اصلی ترین مشکلات صندوق های ما مشکلات مدیریتی است و متاسفانه تبدیل به یک حیاط خلوت برای دولت های مختلف شده اند که از اصلی ترین معضلات صندوق ها همین مشکل است.

وی همچنین در خصوص اختصاص یک روز از جلسه علنی مجلس به سوال نمایندگان از وزرا گفت: قرار ما بر این است که هر دو هفته یکبار تا جایی که سوال ها جواب می دهد جلسه ای را با هدف مطرح شدن سوال نمایندگان از وزرا برگزار کنیم.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی هیات رئیسه مجلس هر 15 روز یکبار سه شنبه جلسه سوال نمایندگان از وزرا برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز