با موافقت نمایندگان؛

مجازات افشاکننده‌های اطلاعات مودیان مالیاتی مشخص شد

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۳:۴۸:۲۲
کد خبر: ۲۲۵۵۷۶
مجازات افشاکننده‌های اطلاعات مودیان مالیاتی مشخص شد
هرگونه دسترسی غیر مجاز و سوء استفاده از اطلاعات ثبت شده در پایگاه اطلاعات هویت مودیان مالیاتی به موجب ماده 279 قانون مالیاتهای مستقیم مشمول مجازات می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجازات افشاکنندگان اطلاعات مودیان مالیاتی و دسترسی غیرمجاز و سوءاستفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی را تعیین کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان رسیدگی به بند 64 لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن با الحاق یک ماده با عنوان ماده 279 به این قانون موافقت کردند که براساس آن مجازات اشخاصی که به صورت غیرمجاز به اطلاعات هویتی، ‌عملکردی و دارایی مودیان مالیاتی دسترسی داشته باشند و آنها را افشا کنند، مشخص شده است.

براساس ماده 279 الحاقی به قانون مالیات‌های مستقیم هرگونه دسترسی غیرمجاز و سوء‌استفاده از اطلاعات ثبت شده در پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مؤدیان مالیاتی موضوع ماده(169مکرر) این قانون در خصوص مسائلی غیر از فرآیند تشخیص و وصول درآمدهای مالیاتی یا افشای اطلاعات مزبور جرم است و مرتکب علاوه ‌بر انفصال از خدمات دولتی و عمومی از دو تا پنج سال، به مجازات بیش از شش ماه تا دو سال حبس محکوم می‌شود.

بر اساس این قانون، سایر مجازات‌های قانونی مربوط به‌ این ماده با اقامه دعوی توسط ذی‌نفعان و به تشخیص مراجع قانونی ذی‌صلاح تعیین می‌گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز