لاریجانی در پیام تسلیت به مناسبت درگذشت رئیس مجلس خبرگان؛

خدمات آیت الله مهدوی کنی هیچگاه از خاطر ملت فراموش نخواهد شد

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۱۴:۵۹:۳۰
کد خبر: ۲۳۰۸۶۴
خدمات آیت الله مهدوی کنی هیچگاه از خاطر ملت فراموش نخواهد شد
رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی در طی پیامی درگذشت آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفت و خاطر نشان کرد به طور یقین خدمات ایشان هیچگاه از خاطر ملت و دوستداران انقلاب فراموش نخواهد شد.

متن پیام به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

ارتحال عالم وارسته، یار و یاور صدیق و دلبسته انقلاب، نظام، امام راحل و مقام معظم رهبری مرحوم حضرت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی موجب تاسف و تاثر گردید.

آیت الله مهدوی کنی از سالهای آغازین فراگیری و نشر معارف دینی و حوزوی به صف انقلابیون و مبارزان بر علیه حکومت ستم شاهی پیوستند و مسجد جلیلی که امام جماعت آن برعهده ایشان بود به یکی از کانونهای فعالیت های اجتماعی و سیسای تبدیل گشت که نقش ساماندهی نیروهای انقلابی در آنجا صورت پذیرفت و همین اقدامات باعث دستگیریهای متعدد و پیوسته، تبعید، شکنجه و زندانی شدن حضرت آیت الله مهدوی کنی شد.

آن مرحوم بعنوان یکی از ذخایر گرانسنگ نظام و مظهر وفاق و همدلی در بین گروههای انقلابی و سیاسی، مسئولیتهای مهمی را در جهت خدمت به ملت عرضه داشتند که عضویت در شورای انقلاب از طرف حضرت امام راحل، سرپرستی کمیته انقلاب اسلامی، عضویت در شورای نگهبان، شورای انقلاب فرهنگی، وزارت کشور، نخست وزیری در شرایط حساس بعد از شهادت شهیدان رجایی و باهنر، مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست مجلس خبرگان رهبری و تاسیس و مدیریت دانشگاه امام صادق (ع) از مهم ترین آنها می باشد.

مرحوم حضرت آیت الله مهدوی کنی همچنین نقش بسزایی در نشر و گسترش معارف دینی و اسلامی چه در مقام تالیف آثار و چه در موقعیت تدریس و ترویج علوم دینی داشتند و در پاسداری از ارزشهای انقلاب و نظام همواره صریح و با قاطعیت و بصیرت موضع گیری می کردند که همین ویژگی باعث شد تلقی همه جناحهای سیاسی از ایشان به عنوان مصلح و طراز وفاق باشد و به طور یقین خدمات ایشان هیچگاه از خاطر ملت و دوستداران انقلاب فراموش نخواهد شد.

اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این ضایعه را به پیشگاه حضرت بقیه الاعظم (عج) مقام رهبری، ملت شریف ایران، بیت مکرم و بستگان ایشان تسلیت عرض کرده برای روح آن عالم ربانی علو درجات و آمرزش الهی و محشور شدن با اولیا خداوند طلب می کنم

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز