به منظور تأمین نظر شورای نگهبان صورت گرفت؛

تعیین تکلیف فضاهای فیزیکی حوزه‌های علمیه سراسر کشور

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۴:۵۸:۴۵
کد خبر: ۲۶۴۸۹۶
تعیین تکلیف فضاهای فیزیکی حوزه‌های علمیه سراسر کشور
به منظور تأمین نظر شورای نگهبان نمایندگان مجلس مقررات مالی دولت درباره فضاهای فیزیکی حوزه‌های علمیه سراسر کشور را اصلاح و تصویب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تأمین نظر شورای نگهبان بخشی از طرح الحاقی برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت درباره فضاهای فیزیکی حوزه‌های علمیه سراسر کشور را اصلاح و تصویب کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، نمایندگان پیش از ورود به دستور کار صحن علنی امروز (دوشنبه 4 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1394، بند الف ماده الحاقی طرح الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را با 165 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر اصلاح و تصویب کردند.

براساس بند الف ماده الحاقی 23 این طرح به منظور توسعه و پیشرفت حوزه‌های علمیه با رعایت معماری اسلامی و ایرانی در سراسر کشور حداکثر ظرف مدت 6 ماه پس از تصویب این قانون، طرح جامع توسعه فضای فیزیکی حوزه های علمیه در سراسر کشور بالاخص در مناطقی از کشور که فاقد حوزه بوده و امکان راه اندازی و توسعه آن وجود دارد به پیشنهاد مراکز مدیریت حوزه های علمیه از طریق ساز و کار مندرج در ماده 32 این قانون به تصویب می رسد.

همچنین برنامه احداث مراکز و مدارس علمیه در قوانین بودجه سنواتی ذیل فصل آموزش درج و اعتبارات مربوطه پیش بینی می شود.

همچنین نمایندگان با 157 رأی موافق، 18 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع بند الف ماده الحاقی 45 را به منظور تأمین نظر شورای نگهبان حذف کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز