به منظور تامین نظر شورای نگهبان؛

مساجد و حسینیه‌ها از پرداخت هزینه ماهانه آب و برق و گاز معاف شدند

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۷:۰۴:۵۳
کد خبر: ۲۶۴۹۶۸
مساجد و حسینیه‌ها از پرداخت هزینه ماهانه آب و برق و گاز معاف شدند
به منظور تامین نظر شورای نگهبان مساجد و حسینیه‌ها از پرداخت هزینه ماهانه آب و برق و گاز معاف شدند

با موافقت نمایندگان و به منظور تامین نظر شورای نگهبان، مساجد، حسینیه‌ها و موسسات قرآنی از پرداخت هزینه مصارف ماهانه آب، برق‌ و گاز معاف شدند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان برخی مواد الحاقی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را اصلاح کردند.

براین اساس نمایندگان ابتدا فراز اول ماده 21 الحاقی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را با 141 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر را اصلاح کردند.

براساس این اصلاحیه فضاهای اصلی مساجد، حسینیه‌ها، موسسات قرآنی،‌ دارالقرآن‌ها،‌ حوزه‌های علمیه، گلزارهای شهدا، امامزاده‌ها، خانه‌های عالم روستاها و اماکن مذهبی اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی از پرداخت هزینه مصارف ماهانه آب، برق و گاز معاف می‌باشند. این حکم شامل اماکن تجاری وابسته به آنها نیست.

همچنین در ادامه نمایندگان بند (هـ) ماده 32 الحاقی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را با 154 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر اصلاح کردند.

براساس این اصلاحیه معاونت برنامه‌ریزی ونظارت راهبردی رئیس‌جمهور موظف است خلاصه‌ای از گزارش‌های توجیهی طرح‌هایی که از منابع عمومی تامین مالی می‌شود، به استثنای طرح‌های دفاعی و امنیتی را یک‌سال پس از تصویب از طریق پایگاه مجازی اطلاع‌رسانی خود در دسترس عموم کارشناسان و پژوهشگران قرار دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز