لاریجانی در دیدار با رییس فراكسیون ائتلاف ملی عراق

مهمترین عامل عبور از شرایط کنونی در عراق وحدت و انسجام است

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۲۰:۲۶:۰۰
کد خبر: ۴۲۶۴
مهمترین عامل عبور از شرایط کنونی در عراق وحدت و انسجام است
علی لاریجانی در دیدار با ابراهیم جعفری ، رییس فراکسیون ائتلاف ملی عراق گفت : وحدت و انسجام گروه‌های عراقی را مهمترین عامل در عبور از شرایط حساس كنونی عراق است.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار ابراهیم جعفری، رییس فراكسیون ائتلاف ملی پارلمان عراق، با ابراز خرسندی از روند رو به بهبود اوضاع عراق و شكل‌گیری دولت و نهادهای حكومتی در این كشور، گفت: ملت عراق آینده‌ای روشن و رو به پیشرفت خواهد داشت.

وی با تاكید بر شكست سیاست‌های اشغالگران در عراق افزود: ملت عراق با هوشیاری و انسجام اشغالگران را با شكست مواجه كرده و موجب ناامیدی دشمنان این كشور شده است.

رییس مجلس در ادامه با بیان این كه جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته از هیچ كمكی برای پیشرفت، توسعه و آبادانی عراق دریغ نخواهد كرد، اظهار داشت: توانمندی‌های صنعتی، اقتصادی و علمی جمهوری اسلامی پشتوانه توسعه و پیشرفت عراق خواهد بود.

لاریجانی در همین زمینه اهمیت تحكیم و تقویت همكاری‌های اقتصادی دو كشور در بخش‌های گوناگون بویژه صنعت، نفت و گاز، سرمایه‌گذاری مشترك در بخش انرژی، رفع موانع همكاری‌های بانكی را یادآور شد و تصریح كرد: تقویت پیوندهای بخش خصوصی دو كشور، تسهیل در رفت و آمدهای مردمی و توریستی گام مهمی در تحكیم همكاری‌های فی‌مابین خواهد بود.

وی وحدت و انسجام گروه‌های عراقی را مهمترین عامل در عبور از شرایط حساس كنونی عراق دانست.

بر اساس این گزارش ابراهیم جعفری رئیس فراكسیون ائتلاف ملی در پارلمان عراق نیز در این دیدار ضمن تقدیر از كمك‌ها و حمایت‌های ملت ایران در شرایط مختلف از مردم عراق گفت: هیچ عاملی نمی‌تواند كمترین خللی بر مناسبات برادرانه دو ملت ایجاد كند.

وی روابط دو كشور را برخاسته از مراودات عمیق، دیرینه، تاریخ و فرهنگ مشترك دولت دانست.

طرفین در این دیدار در خصوص آخرین تحولات عراق و راهكارهای تحكیم همكاری‌های دو كشور در عرصه‌های مختلف بویژه روابط اقتصادی، مراودات پارلمانی گفتگو و تبادل نظر كردند.

نظر شما