شیخ الاسلامی

اجرای دقیق فرایند ادغام مهم ترین وظیفه وزارت جدید است

۱۳۹۰/۰۵/۱۲ - ۱۵:۳۷:۳۹
کد خبر: ۶۸۰۱۳
اجرای دقیق فرایند ادغام مهم ترین وظیفه وزارت جدید است
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهم ترین وظیفه وزیر وزارتخانه جدیدالتأسیس اجرای صحیح و دقیق فرایند ادغام خواهد بود.
به گزارش سرویس سیاسی برنا, به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت, عبدالرضا شیخ الاسلامی در جلسه رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی با تشکر از تفکر بسیار خردمندانه و ارزشمند مجلس در ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و امور اجتماعی و رفاه و تأمین اجتماعی گفت: فکر می کنم با ظرفیت جدیدی که در وزارتخانه جدید ایجاد خواهد شد فارغ از اینکه وزیر پیشنهادی چه کسی باشد شاهد رشد و اعتلای مجموعه فعالیت ها و تحقق اهداف و برنامه ها در این وزارتخانه جدید خواهیم بود.

وی افزود: به نظر بنده ظرفیت وزارتخانه جدیدالتأسیس در مجموع از سه وزارتخانه پیشین به مراتب بیشتر خواهد بود چون با انسجام و هماهنگی داخلی و امکان اعمال مدیریت واحد ، قدرت ابتکار عمل ، سرعت و سهولت در فعالیت ها و خدمت رسانی فراهم خواهد شد.

شیخ الاسلامی با قدردانی از مسئولان وزارتخانه های سابق گفت: وزارتخانه جدید در جهت تحقق منویات مجلس شورای اسلامی به منطقی سازی اندازه دولت ، افزایش کارآیی و بهره وری ، کاهش امور تصدی گری ، انسجام سیاست گذاری ، هماهنگی در اجرا و اصلاح ساختارها و سیستم ها و روش ها منجر خواهد شد.

وی افزود: به نظر بنده مهمترین وظیفه وزارت تازه تأسیس اجرای صحیح و دقیق فرایند ادغام این وزارتخانه ها خواهد بود تا بتواند روح حاکم بر قانون ادغام را که در مجلس به تصویب رسیده است به شایستگی به عینیت برساند.

وزیر پیشنهادی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای اینکه در سازماندهی جدید ظرفیت های لازم برای اجرای وظایف محوله و برنامه های عملیاتی به وجود آید وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی باید در ماهیت اسلامی و نگرش مردمی و رفتار مشارکت جو و در ساختار علمی و عملکرد ، پاسخگو و در نتیجه بهره ور باشد.

وی افزود: تلاش می کنیم در وزارتخانه جدید مأموریت های خود را در جهت تسهیل ، مأموریت محوری ، آینده نگری، ارباب رجوع مداری ، رقابت گرایی ، نتیجه گرایی ، قانون مداری ، اخلاق مداری ، عدالت محوری و شایسته سالاری دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: همه این ویژگی ها به ما کمک می کند بتوانیم عدالت اجتماعی را در جامعه گسترش و رفاه اجتماعی را ارتقاء دهیم ، فقر را کاهش و تعاون را توسعه و ترویج دهیم.

شیخ الاسلامی گفت: تنظیم روابط کار و بهبود فضای کسب و کار نیز از رهاورد های این مهم است.

وزیر پیشنهادی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به بخش تعاون اشاره کرد و گفت: در حوزه تعاون در کشور ما ظرفیت های بسیار زیادی وجود دارد که امکان بهره گیری از آنها در جهت رشد و ارتقای کشور مهیاست.

وی افزود: مردم ما در این کشور انقلاب و نظام اسلامی را برپا کردند و در عرصه های گوناگون حضور و مشارکت داشته و نقش شایسته خود را به خوبی ایفا کرده اند بنابراین حق آن است که در عرصه اقتصادی نیز بستر حضور منسجم و سازمان یافته مردم فراهم شود.

شیخ الاسلامی گفت: تعاون از بسترهای بسیار مهم برای تحقق این معناست ، تعاون فرهنگ ، باور و روحی است که باید مسئولان کشور آن را به کالبد جامعه تزریق و به درون خانواده ها و زندگی مردم وارد کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز