بروجردی در دیدرار با ایوانف عنوان کرد

روسیه بر اساس منافع مشترک با ایران تصمیم گیری کند

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۲:۳۶:۰۰
کد خبر: ۷۵۴
روسیه بر اساس منافع مشترک با ایران تصمیم گیری کند
علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر شنبه در دیدار ویکتور ایوانف، رییس آژانس فدرال مبارزه با مواد مخدر فدراسیون روسیه گفت : ملت ایران انتظار دارد مقامات روسیه بر اساس منافع مشترک در زمینه‌های مختلف در مناسبات با ای

 گزارش سرویس سیاسی برنا ، به نقل از اداره کل بین‌الملل و تشریفات مجلس شورای اسلامی، علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

عصر شنبه در دیدار ویکتور ایوانف رییس آژانس فدرال مبارزه با مواد مخدر فدراسیون روسیه گفت : مقامات روسیه با تصمیم‌گیری‌ بر اساس منافع مشترک دو کشور می‌توانند مانع تأثیرگذاری منفی برخی کشورها در مناسبات ایران و روسیه شوند.

وی با اشاره به برخی مواضع مقامات روسی در ماه‎های اخیر در مورد جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: ملت ایران انتظار دارد مقامات روسیه بر اساس منافع مشترک در زمینه‌های مختلف در مناسبات با ایران تصمیم‌گیری کنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه دو کشور ظرفیت‌های وسیعی برای همکاری در عرصه‌های مختلف دارند، اظهار داشت: بسیاری امکانات و فرصت‌های دو کشور برای همکاری، عملاً مورد استفاده واقع نشده و امید است با برنامه‌ریزی و هماهنگی از آنها در راستای منافع مشترک بهره گرفته شود.

بروجردی همکاری‌های منطقه‌ای به ویژه در زمینه مبارزه با مواد مخدر را از زمینه‌های بسیار مهم تعامل دو کشور بر اساس منافع مشترک دانست، و با اشاره به اهمیت مبارزه با موادمخدر و اقدامات ایران در این زمینه یادآور شد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران حجم عظیمی از امکانات مالی و انسانی ایران در مبارزه با موادمخدر و جلوگیری از عبور این مواد از مرزهای ایران صرف شده است و این سیاست همچنان ادامه خواهد داشت.


در ادامه این دیدار رییس آژانس فدرال مبارزه با مواد مخدر روسیه نیز با تأکید بر اهمیت گسترش مناسبات همه جانبه با ایران برای کشورش گفت: روسیه خواستار توسعه و گسترش مناسبات همه جانبه با ایران است.
ایوانف، همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر را از زمینه‌های بسیار مهم همکاری دو کشور خواند و اقدامات ایران در این زمینه را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست.
وی افزود: برخی کشورهای غربی در مبارزه با مواد مخدر صادق نیستند و از این موضوع به عنوان بهانه‌ای برای حضور در منطقه استفاده می‌کنند.
ایوانف، با اشاره به افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان پس از حضور نیروهای بیگانه در این کشور گفت: اقدامات این نیروها هیچ نتیجه‌ای در برنداشته است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز