رییس فراکسیون روحانیون مجلس:

تشدید تحریم‌ها تاثیری بر روند مذاکرات ۱+۵ ندارد

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۲:۱۵:۰۰
کد خبر: ۸۲۹۱
تشدید تحریم‌ها تاثیری بر روند مذاکرات ۱+۵ ندارد
محمدتقی رهبر با اشاره به تشدید تحریم‌ها از سوی آمریکا گفت: ایران بر اساس حقوق مسلم بین‌الملل و با قبول موارد NPT حرکت می‌کند، حال اگر آنها بخواهند به خاطر فشارهای آمریکا ناسازگاری کنند طبعا مذاکرات، مانند سایر مواقع بی‌خاصیت خواهد بود.

رییس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی برنا، با اشاره به تشدید تحریم ها از سوی آمریکا و تاثیر آن بر دور دوم مذاکرات 1+5استامبول گفت: تحریم ها و فشارهای آمریکا امری طبیعی است. چرا که آمریکا سردمدار فتنه،فساد، قانون‌شکنی و تضییع حقوق بشر و ملت‌ها است.

وی با بیان اینکه تصورکردن روزی که روابط آمریکا با ایران متعادل و براساس حق باشدبی‌جا است، افزود: هیچ وقت از رژیم زورگوی آمریکا انتظار همراهی و مساعدت در مقابل فشارها را نداریم. 

رییس فراکسیون روحانیون مجلس ادامه داد: همواره عزم و پشتیبانی ملت بزرگ از نظام و انسجام مسوولین عامل‌های مهمی برای نقش بر آب کردن توطئه‌های آمریکا بوده است.

حجت الاسلام رهبر یادآور شد: ایران با وجود تحریم‌ها با بسیاری از کشورهای دنیا از جمله آلمان، کشورهای اروپایی و چین و ژاپن روابط خوبی دارد و در کشورمان هیچ احساس کمبودی به خاطر تحریم‌ها احساس نمی‌شود.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه تشدید تحریم‌ها تاثیری بر روند دور دوم مذاکرات ندارد، گفت: ایران بر اساس حقوق مسلم بین‌الملل و با قبول موارد NPT حرکت می‏کند، حال اگر آنها بخواهند به خاطر فشارهای آمریکا ناسازگاری کنند طبعا مذاکرات، مانند سایر مواقع بی خاصیت خواهد بود.

حجت الاسلام رهبر یادآور شد: آژانس بین‌المللی باید خود را از سلطه رژیم زورگو و متجاوز آمریکا خارج کند تا ارزش این سازمان ها معلوم شود در غیر این صورت سازمان های جهانی ارزشی ندارند.

وی خاطر نشان کرد: ممکن است به خاطر تشدید تحریم‌ها از سوی آمریکا 1+5 در مذاکرات فشارهای بیشتری به ایران اسلامی وارد کند و یا از فشارهای آمریکا برای ناسازگاری پشتیبانی کند که ایران نیز مذاکرات را قطع  و کار خود را ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام رهبر در ادامه تصریح کرد: پایداری و مقاومت بر حقوق هسته‌ای برای جمهوری اسلامی تعیین‌کننده است. البته فشارها و تحریم‌ها ممکن است تاثیراتی داشته باشد اما برای ما سرنوشت‌ساز نیست. چرا که راه ما روشن است و این 1+5 و آژانس و مجامع حقوقی هستند که باید خود از زیر فشار زورگویی‌های آمریکا خارج کنند.

نظر شما