سفر رییس قوه قضائیه به کرمانشاه/۶

آیت الله آملی لاریجانی: اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی باید در سه قوه تدبیر شود

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۴:۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۶۹۶۶۷
آیت الله آملی لاریجانی: اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی باید در سه قوه تدبیر شود
بسیار خوشحالیم که شعار تدبیر و امید مطرح شد چون این خودش امیدوار کننده است و ما امیدواریم که این شعار در مرحله عمل هم به منصه ظهور برسد

رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای اداری استان كرمانشاه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری، اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی را موجب نشاط در جامعه و اقتدار نظام دانست و تاكید كرد: عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی یک وظیفه عمومی است و امیدواریم در اسرع وقت مقدمات اجرایی شدن این سیاست ها ترسیم شود.
به گزارش خبرگزاری برنا به نقل ازاداره كل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی اظهار كرد: خوشحالیم که دولت جدید به حمدالله با اقتدار مشغول به کار شده و بسیار خوشحالیم که شعار تدبیر و امید مطرح شد چون این خودش امیدوار کننده است و ما امیدواریم که این شعار در مرحله عمل هم به منصه ظهور برسد و قوه مجریه در کنار قوه قضاییه و قوه مقننه به اهداف عالیه نظام برسند.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه نظام مقتدر نیازمند ایستادن روی پاهای خود است اظهار داشت: نگاه كردن به بیرون از كشور موجب ایجاد سستی و ضعف ما شده و باید با اتكا به نیروی درونی و موضوع درون زایی اشاره شده در سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری اقتدار نظام را بالا ببریم. البته در این مسیر به رفاه عمومی هم خواهیم رسید. کارآفرینی، اشتغال و اقتصاد شفاف در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفته است.
آیت الله لاریجانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یک نظام مقدس و معنوی است خاطرنشان کرد: حضرت امام پس از سرنگونی رژیم شاهنشاهی با تیز هوشی خاصشان جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد را مطرح کردند و امروز این نظام جایگاه خاص خود را دارد و بر اساس قانون اساسی اصول اولی آن که اصول اعتقادی است پابرجا است، یعنی ما در نظامی و ایمانی؛ معنوی و مبتنی بر عدالت قرار داریم و مسئولانش بر اساس ارزشهای اخلاقی عمل می کنند.
رئیس دستگاه قضا گفت: جمهوری اسلامی استوار بر ارکانی است که در قانون اساسی به این ارکان نظیر معنویت، عقیده و معنا اشاره شده و هر کدام از آنها ترسیم شده است.
آیت الله لاریجانی در تشریح خاص بودن نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: این نظام هم مردم‌سالار بوده و هم دینی، به این معنا که نظام ما بر آرای مردم و ارزش‌های الهی اتکا دارد.همه مسئولان به نوعی در زمان انتخاب مسئولیت سوگند خورده‌اند و در سوگندشان مسئله اسلام، معنویت و ارزش‌های الهی تصریح شده و ما نباید این ارزش‌ها را فراموش کنیم و البته در مقام عمل هم به آنها توجه داشته باشیم.
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه خدمت به مردم محروم یک وظیفه است، بیان داشت: مقام معظم رهبری در سیاست های ابلاغی به اقشار کم در آمد ومتوسط اشاره کردند و همه مسئولان باید وقت گذاشتن برای خدمت را نصب العین خود قرار بدهند.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به صحبت‌های استاندار کرمانشاه درباره اهمیت تبادلات اقتصادی با کشور عراق گفت: مبادلات تجاری با عراق ظرفیت بالایی دارد و الان کشورهای زیادی در این زمینه ورود کرده‌اند اما آمار نشان می‌دهد که ما در این باره عقب هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز