رئیس قوه قضاییه:

خدمت به بیماران در جامعه پزشكی نوعی عبادت است

۱۳۹۳/۰۲/۲۹ - ۱۲:۴۴:۱۱
کد خبر: ۱۸۸۸۳۲
خدمت به بیماران در جامعه پزشكی نوعی عبادت است
آیت الله لاریجانی: خدمت به بیماران در جامعه پزشكی نوعی عبادت بوده و موجب رشد و تعالی می‌شود.

«آیت الله آملی لاریجانی» رئیس قوه قضاییه در دیدار رئیس و اعضای شورای عالی سازمان نظام پزشكی، بر تقویت جنبه‌های اخلاقی و ایمانی در رابطه میان پزشكان و بیماران تأكید كرد.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی قوه قضاییه، وی گفت: با توجه به حساسیت حرفه پزشكی در كنار تقویت نگاه اخلاقی و ایمانی در روند معاینه و معالجه پزشكی، باید حمایت‌ها از پزشكان در قانون مشخص و مصرح باشد.
 
وی در ادامه خدمت به بیماران در جامعه پزشكی را «نوعی عبادت» و موجب رشد و تعالی دانست و افزود: جامعه پزشكی ما جامعه متدینی است و بر این اساس توجه به ابعاد ایمانی در رابطه میان پزشك و بیمار باید در بستر یك جامعه اسلامی تقویت شود.

رئیس قوه قضاییه «تعامل با بیمار به عنوان یك انسان» را ملاك حرفه پزشكی در یك جامعه اسلامی و مبنای تفاوت آن با حرفه پزشكی در برخی جوامع غربی توصیف كرد و افزود: برخی اندیشمندان غربی اذعان كرده‌اند كه گاهی درغرب نگاه به بیمار به مثابه نگاه به یك انسان نیست و تنها حرفه پزشكی و مناسبات فیزیكی و تخصصی آن مورد توجه است اما در یك جامعه اسلامی رسیدگی به بیماران با یك نگاه اخلاقی و ایمانی است.
 
رییس دستگاه قضا خواستار ترویج اخلاق پزشكی مناسب با یك جامعه ایمانی از سوی سازمان نظام پزشكی شد و تأكید كرد: البته در كنار توجه به نگاه انسانی و اخلاقی باید نگاه ویژه و عمیق‌تری به بحث پژوهش‌های پزشكی صورت گیرد.
 
رئیس قوه قضاییه همچنین خواستار تقویت و توجه به تحقیق و پژوهش‌های پزشكی و پرهیز از نگاه آماری به پژوهش شد و افزود: به نظر می‌رسد كه متولیان امر به وظایف خود در بحث پژوهش به خوبی عمل نكرده‌اند و در مجموع باید گفت جامعه فرهیخته و دانشگاهی و حوزوی به حمایت قوی‌تری نیاز دارد.

وی در پایان افزود: قوه قضاییه در عین حمایت از مشاغل و حرفه‌های حساس و پرخطری مانند پزشكی چنانكه در بخشنامه اخیر هم مشاهده می‌شود اما معتقد است كه نباید به مردم طوری القا شود كه پزشكان به دنبال ایجاد حاشیه امن برای خود هستند.
 
رئیس قوه قضاییه همچنین خواستار تلاش و حضور بیشتر سازمان نظام پزشكی در حل و فصل اختلافات و دعاوی صنفی مربوط به این حرفه شد تا این اختلافات جنبه قضایی پیدا نكند. در این دیدار رئیس سازمان نظام پزشكی در سخنانی از حمایت‌های قوه قضاییه از جامعه پزشكی تقدیر كرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز