محسنی‌گرکانی:

رسانه‌های عمومی همواره از معلول‌ها سخن می‌گویند

۱۳۹۳/۰۳/۲۷ - ۱۹:۰۷:۳۶
کد خبر: ۱۹۶۲۳۹
رسانه‌های عمومی همواره از معلول‌ها سخن می‌گویند
رسانه‌های عمومی همواره از معلول‌ها سخن می‌گویند و اصلاً علت‌یابی به طور کلی به فراموشی سپرده شده است.

"آیت الله محسنی گرگانی" رییس دیوان عالی کشور گفت: دولت در برابر آنانی که به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند و رکود اقتصادی به وجود می آورند جدی برخورد کند. با مفاسد اخلاقی و فرهنگی مبارزه کند و قانون عفاف و حجاب را عملیاتی نماید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، وی افزود: چرا علت‌یابی از حواث نمی‌شود؟ امروزه در روزگار ما پیوسته در رسانه‌ها و مطبوعات و سایت‌های خبری با خبرهایی برخورد می‌کنیم که سطح آبهای زیرزمینی کاهش پیدا کرده و کم آبی 11 استان را فرا گرفته است و هشدار داده می‌شود و گاهی از جیره‌بندی آب کلان شهرها خبر داده می‌شود. چرا مسئولان ما علت‌یابی نمی‌کنند و فقط معلول‌ها را در رسانه‌ها بگوش مردم می‌رسانند؟

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: گاهی هم از مفاسد اقتصادی در سطح مسئولین و غیر مسئولین و آنان که بی رحمانه به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند خبر رسانی می‌کنند که گاهی اقتصاد کشور را به رکود می‌کشانند. از معوقات بانکها ضربه دیگری بر اقتصاد کشورمان وارد می‌شود. مستضعفین جامعه با گرانی طاقت فرسا روبرو هستند.

محسنی‌گرکانی تصریح کرد: فسادهای فرهنگی آشکار و پنهان در فضای کشور یک مرکب لجام گسیخته است که با نظام اسلامی کشور منافات جدی دارد. عدم دسترسی مردم به مسئولان اجرائی و قضایی برای حل مشکلات مهم شان از سوی دیگر. این گونه حوادث معلول علت‌هایی است که اگر با نظارت دقیق بررسی شود می‌تواند گشایشی در حل مشکلات ذکر شده باشد. رسانه های عمومی همواره از معلول ها سخن می گویند و اصلاً علت یابی به طور کلی به فراموشی سپرده شده است. حال آنکه قرآن کریم برای مسلمانان علت و معلول حوادث مثبت و منفی را بطور روشن و صریح بیان کرده است.

وی با قرائت آیه 69 سوره اعراف عنوان کرد: خداوند در این آیه شریفه می فرماید اگر مردمی که در آبادی‌ها (شهرهای بزرگ و کوچک) روی این کره زمین زندگی می کنند به جای طغیان، سرکشی و انحصار طلبی و زیاده خواهی، ظلم و فساد، ایمان و تقوای الهی پیشه می‌کردند نه تنها مورد خشم و مجازات خدای متعال واقع نمی شدند، بلکه درهای برکات آسمان و زمین را به روی آنها می‌گشودیم.

رییس هیات عمومی دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: مسلمانان به کیفیت و کمیت خود توجه داشته باشند. یک میلیارد و 650 میلیون نفر مسلمان در جهان وجود دارد. همه پیرو مکتب توحیدند اگر همه به ریسمان محکم قرآن مستمسک باشند هرگز گروه تروریستی داعش خون بی‌گناهان را نمی تواند بریزد. توانایی نداشت در یک دفعه خون دانشجویان مسلمان را بریزد؛ لذا دولت محترم علت های فساد را رصد کند.

وی در پایان افزود: وظیفه مردم است با دولت محترم در این زمینه همکاری و پشتیبانی کنند دولتی که خود را آماده خدمت به مردم کرده و خود را در خدمت به مردم قرار داده دلواپسی ندارد.

نظر شما