دیدار دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با وزیر امور خارجه

ظریف:حضور روحانی در نشست بیشکک اهمیت بالای شانگهای در ایران را نشان می دهد

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۴:۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۶۹۶۵۹
ظریف:حضور روحانی در نشست بیشکک اهمیت بالای شانگهای در ایران را نشان می دهد
منافع مشترک ایران و اعضای سازمان ، ضرورت تقویت همکاریها را ایجاب می کند.

 دمیتری مزینساف دبیرکل سازمان همکاری شانگهای عصر روز سه شنبه با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان دیدار کرد و در خصوص روند جاری و همچنین دورنمای همکاریهای این سازمان با ایران در ابعاد مختلف گفتگو و تبادل نظر کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا،دکتر ظریف در این دیدار با اشاره به جایگاه سازمان همکاری شانگهای بعنوان یک سازمان مهم منطقه ای و بین المللی تاکید کرد : دکتر روحانی رئیس جمهور در نخستین حضور خود در یک اجلاس بین المللی ، در نشست سران شانگهای در بیشکک شرکت کرد و این امر نشانگر اهمیت بسیار بالای دولت جدید برای همکاری با این سازمان است .
وی همچنین با اشاره به تداوم حضور و مشارکت فعال ایران در نشستهای مختلف شانگهای و لزوم فراهم شدن زمینه بیشتر همکاری اعضای ناظر ، بر استقبال و نیز حمایت همه جانبه ایران برای ایفای نقش و حضور فعال سازمان شانگهای در عرصه های بین المللی به خصوص در تقویت تعامل و همکاری با سازمان ملل متحد و نیز سازمان همکاری اقتصادی اکو تاکید کرد .
وزیر امورخارجه همچنین بر علاقمندی کشورمان برای همکاری با سازمان شانگهای در زمینه های اقتصادی و تجاری ، انرژی ، حمل و نقل و ترانزیت و مبارزه با افراط گرایی و تروریسم تاکید کرد و افزود : منافع مشترک ایران و اعضای سازمان ، ضرورت تقویت همکاریها را ایجاب می کند و ظرفیت و نقش بالای جمهوری اسلامی در این همکاری می تواند موجب تقویت اعتبار و قدرت سازمان شانگهای شود .
دمیتری مزینساف دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به تهران و دیدار با دکتر ظریف ، هدف از سفر خود به تهران را بررسی تقویت و توسعه روند همکاری جمهوری اسلامی ایران با سازمان شانگهای عنوان کرد و بر جایگاه ، نقش و ظرفیت بالای کشورمان در این راستا تاکید کرد .
وی همچنین خواستار تداوم حضور فعال ایران در تمامی نشستها و اجلاسهای سازمان شانگهای در تمامی سطوح و بهره مندی از تجربیات و دیدگاههای خوب و مفید ایران در تدوین راهبرد 2025 سازمان شانگهای و مقابله با چالشهای مشترک فراروی کشورهای عضو این سازمان شد .
وی ابراز امیدواری کرد این تبادل نظرها موجب تقویت هرچه بیشتر همکاری و تعاما تنگاتنگ شش کشور عضو اصلی ناظر و پنج کشور ناظر این سازمان شود .
دبیرکل شانگهای همچنین ضمن تبریک دستاوردهای ایران در زمینه بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای ، ابراز امیدواری کرد روند مذاکرات پیچیده جاری بین ایران و طرف مقابل در راستای منافع کشور و مردم ایران قرین موفقیت باشد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز