روسیه:

ایران و گروه ۱+۵ مذاکرات گسترده ای در خصوص متن توافقنامه نهایی انجام دادند

۱۳۹۳/۰۲/۲۹ - ۱۳:۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۸۸۸۷۹
ایران و گروه ۱+۵ مذاکرات گسترده ای در خصوص متن توافقنامه نهایی انجام دادند
ˈطرف های شرکت کننده در وین4 درمورد ابعاد کلیدی که باید در متن توافقنامه گنجانده شود به طور مشروح گفت وگو کردند.ˈ

وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: هیات های گروه 1+5 و جمهوری اسلامی ایران مذاکرات گسترده ای درمورد متن توافقنامه نهایی درخصوص فعالیت های هسته ای انجام دادند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، متن بیانیه به شرح زیر است:

« مذاکرات در مورد مساله هسته ای ایران از 13 تا 16 ماه می (23 تا 26 اردیبهشت) جریان داشت و سرپرستی هیات روسی در این مذاکرات برعهده سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور بود.

براساس این بیانیه، در نشست وین4 هیات های کشورهای روسیه، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و چین با مشارکت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و خانم کاترین اشتون نماینده سیاسی اتحادیه اروپا در مورد امضای توافقنامه نهایی برای حل و فصل وضعیت برنامه هسته ای ایران گفت وگو کردند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرده است: ˈطرف های شرکت کننده در وین4 درمورد ابعاد کلیدی که باید در متن توافقنامه گنجانده شود به طور مشروح گفت وگو کردند.ˈ

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: مذاکرات در وین در شکل های مختلف از جمله نشست های عمومی، دیدارهای هماهنگی مدیران سیاسی وزارتخانه های کشورهای عضو 1+5 و نشست مشترک کارشناسان این گروه و ایران و نیز رایزنی های دوجانبه برگزار شد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در وین دیدارهای جداگانه ای با ˈعباس عراقچیˈ و ˈمجید تخت روانچیˈ معاونان وزیر خارجه ایران و ˈهلگا اشمیدˈ معاون خانم اشتون و ˈه.لوکاسˈ و ˈوان سونگ نمˈ مدیران سیاسی آلمان و چین داشت.

ریابکوف روز جمعه در پایان نشست وین4 اعلام کرد: تماس ها برای حل و فصل مساله هسته ای ایران و تنظیم توافقنامه نهایی در آینده نزدیک افزایش می یابد.

وی در این رابطه به ریانووستی گفت: مذاکرات این دور بسیارسودمند بود اما در این دور، پیشرفت قابل توجهی در تنظیم متن توافقنامه نهایی به دست نیامد.

مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه گفت: طرفین برای افزایش تماس ها برای حل مساله هسته ای در آینده نزدیک توافق کردند».



نظر شما