كارشناس لبنانی:

پاسخ حزب الله به اسراییل شدید و قاطع خواهد بود

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۲:۴۶:۴۵
کد خبر: ۲۵۵۳۵۰
پاسخ حزب الله به اسراییل شدید و قاطع خواهد بود
کارشناس لبنانی گفت: پاسخ حزب الله به حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای حزب الله در سوریه پاسخی شدید و قاطع خواهد بود و این رژیم به خوبی این مساله را می داند.

کارشناس لبنانی گفت: پاسخ حزب الله به حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای حزب الله در سوریه پاسخی شدید و قاطع خواهد بود و این رژیم به خوبی این مساله را می داند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا به نقل از العالم، فیصل عبدالستار تحلیگر سیاسی لبنانی، در خصوص زمان و چگونگی پاسخ حزب الله به حمله تجاوزکارانه اخیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد، این که حزب الله چگونه و چه زمانی پاسخ خواهد داد مساله ای است که رهبری آن را مشخص خواهد کرد؛ حزب الله به روش انفعالی و ماجراجویانه که ممکن است همزمان بسیاری از دوستان و دشمنان آن منتظر آن باشند پاسخ نخواهد داد.

وی افزود: مطمئنا حزب الله هرگونه پاسخی را به دقت کامل بررسی خواهد کرد و اوضاع را از همه نظر دنبال و همه فرصتهای موجود را مورد بررسی قرار خواهد داد. معتقدم پاسخ حزب الله ، پاسخی شدید و قاطع خواهد بود که اسراییل به خوبی این مساله را می داند و این چیزی است که روزنامه های اسراییل درحال حاضر به آن می پردازند و معتقدند این حمله حماقتی بود که برای اسراییل هزینه های بسیاری خواهد داشت.

عبدالستار خاطرنشان کرد: حمله اسرائیل نشان می دهد زمین بازی گسترده تر شده و از منطقه جولان تا خاک لبنان و حتی شاید به فراتر از آن کشیده شده است چرا که حمله ای که هواپیماهای اسراییل یا بالگردهای آن انجام دادند نقض همه قوانین و توافقات حتی توافق بین دولت سوریه و دشمن اسراییلی از طریق قطعنامه های بین المللی پس از جنگ 1973 ، به شمار می آید همان طور که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نیز به آن اشاره کرد و این مساله بسیار حایز اهمیتی است.

وی با انتقاد از کوتاهی نیروهای بین المللی حاضر در این منطقه اظهار داشت: زمانی که باندهای تروریستی در سوریه که با هماهنگی و همکاری با دشمن صهیونیستی فعالیت می کنند، به راحتی وارد این منطقه می شوند بدون اینکه این نیروهای بین المللی اقدام کنند، این مسئله نشان می دهد جامعه بین المللی نیز شریک جرم است.

عبدالستار افزود: حضور مقاومت در خاک سوریه و نزدیک فلسطین اشغالی با هماهنگی دولت قانونی سوریه است و برای همین اسراییل حق ندارد بگوید حضور حزب الله در آنجا قانونی است یا نه، بلکه دولت سوریه تنها باید این مساله را مشخص کند.

یکشنبه شب، 28 دی ماه، حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که گروهی از نیروهای مجاهد این حزب هنگام بازدید از شهر "مزرعه الامل" در منطقه "قنیطره" سوریه، هدف حمله موشکی بالگرد دشمن صهیونیستی قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

نظر شما