شمخانی:

رژیم صهیونیستی اصلی‌ترین نماد تروریسم دولتی است

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۶:۳۸:۳۵
کد خبر: ۲۵۵۵۲۸
رژیم صهیونیستی اصلی‌ترین نماد تروریسم دولتی است
رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی‌ترین نماد تروریسم دولتی، سعی دارد رد پای خود را در ترورهای بین‌المللی پنهان و آن را به دیگران منتسب کند.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز در نشست مشترک دبیر و معاونین شورای عالی امنیت ملی با مسئولین مراکز پژوهشی و مطالعات راهبردی بر ضرورت شکوفایی کانون‌های تفکر و ارتقاء سطح تفکر راهبردی کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، شمخانی در این دیدار با اشاره به الزامات فاصله گرفته از روزمرگی و توسعه نظام تصمیم‌گیری راهبردی در کشور اظهار داشت: استفاده همزمان از ظرفیت‌های خبرگی و نخبگی در شناخت و تبیین مسائل و اولویت‌های اصلی کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی شکل‌گیری غفلت نسبت به اولویت‌های راهبردی و عدم انطباق میان فعالیت مراکز مطالعات راهبردی با نیازمندی‌های آتی کشور را ردیف تهدیدات امنیت ملی عنوان کرد و افزود: راهکار مقابله با این تهدید، توسعه مشارکت مراکز راهبردی در تصمیم‌سازی و ارتقاء سطح تفکر راهبردی در سطح امنیت ملی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: عدم توجه به نیازمندی‌ها و اولویت‌های کشور در فرآیند توسعه و ارتقاء مراکز مطالعات راهبردی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های پژوهشی کشور را در مسیری خارج از پاسخگویی موثر به تهدیدات هدایت خواهد کرد.

وی با تشریح شرایط امنیتی منطقه و استانداردهای دوگانه نظام سلطه در حمایت از تروریسم به اسم معارضان میانه‌رو و تشدید اسلام هراسی تحت عنوان ائتلاف مقابله با داعش،‌ تبیین صحیح و راهبردی این تحولات را از جمله وظایف نهادهای مطالعاتی دانست.

شمخانی افزود: رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی‌ترین نماد تروریسم دولتی و با داشتن کارنامه سیاهی مانند جنایات غزه، کشتار صبری و شتیلا و تجاوز به کشورهای همسایه خود، با فریب افکار عمومی و مظلوم نمایی سعی دارد رد پای خود را در ترورهای بین‌المللی پنهان و آن را به دیگران منتسب کند.

در این دیدار مسئولان مراکز مطالعات راهبردی حاضر در نشست نیز با تشریح فعالیت‌های خود به ارائه گزارشی از توانمندی‌ها و اقدامات انجام شده در عرصه پژوهش و مطالعات راهبردی پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز