ظریف پس از دیدار با کری، بن علوی و کوفی عنان:

اراده سیاسی قوی برای حصول نتیجه در مذاکرات نیاز است

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۱۲:۴۷:۴۸
کد خبر: ۲۶۰۴۴۶
اراده سیاسی قوی برای حصول نتیجه در مذاکرات نیاز است
دستیابی به توافق هسته‌ای به اراده سیاسی طرف‌های مقابل بستگی دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه پنجاه و یکمین کنفرانس امنیتی مونیخ تاکید کرد: دستیابی به توافق هسته‌ای به اراده سیاسی طرف‌های مقابل بستگی دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، محمد جواد ظریف در پاسخ به این سوال که طرف‌های گفت‌وگو کننده چقدر آماده پذیرش کلیات توافق هسته‌ای هستند ، گفت: آنچه که اظهار می کنند این است که علاقه مند هستند این اتفاق روی بدهد اما باید دید آیا این اراده سیاسی را هم دارند که علاقه شان را با تصمیم سیاسی هماهنگ کنند یا نه که باید در عمل ببینیم.

وی درباره ملاقاتهایی که به محض ورود به آلمان داشته است، گفت: چهار ملاقات داشتم که دو مورد درباره موضوع هسته ای بود.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه با جان کری همتای آمریکایی اش درباره موضوع هسته‌ای گفت‌وگو کرده است، افزود: بحث‌ها با طرف آمریکایی در سطح کارشناسان دیشب تا دیر وقت ادامه داشت.

ظریف در ادامه با اشاره به دیدارش با فرانک والتر اشتاین‌مایر همتای آلمانی اش که درباره موضوع هسته ای بود، افزود: در این دیدارها همانطور که قبلا هم گفته ایم درباره جزییات به ویژه رفع تحریم ها و روش ادامه کار غنی سازی و تعداد و روش کار سانتریفیوژها مذاکره می‌کنیم.

رییس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد : هنوز نیاز است که گفت‌وگوها ادامه داشته باشد و من فکر می‌کنم یکی دو روز آینده که وزیران خارجه گروه 1+5 البته به غیر از چین که مقام دیگری از این کشور به مونیخ آمده است، فرصتی است برای مرور اوضاع و اینکه ببینیم چه راه حلی برای برون رفت وجود دارد.

ظریف با تاکید بر اینکه به نظر من نه فقط یک راه حل بلکه چندین راه حل برای حل موضوع هسته‌ای ایران وجود دارد تصریح کرد: فقط به یک اراده سیاسی قوی برای حصول نتیجه نیاز است.

وی در ادامه با اشاره به دیدارهایش با یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان و کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل گفت: در این دیدارها درباره موضوعات منطقه و شرایطی که در آن وجود دارد متمرکز بودیم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: با توجه با ضرورت مبارزه با افراط و خشونت هایی که متاسفانه در منطقه ما بسیار فراگیر شده است تلاش می کنیم درباره آن با دیگران گفتگو کنیم و یک اجماع جهانی را برای مقابله با افراط گرایی و برون رفت از وضعیت خونریزی در منطقه دنبال کنیم.

ظریف در ادامه دیدارهایش در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیح امروز با وزیر خارجه انگلیس، نخست وزیر لبنان، وزیر خارجه روسیه و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار خواهد کرد.

وی در میزگردی که یکشنبه با موضوع ایران برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.

گفته می شود، جان کری وزیر خارجه آمریکا و فرانک والتر اشتاین‌مایر وزیر خارجه آلمان نیز در آن میزگرد حضور خواهند داشت.

نظر شما