سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام:

به دنیای بدون جنگ و سراسر صلح می اندیشیم

۱۳۹۳/۰۴/۲۲ - ۱۶:۰۰:۳۰
کد خبر: ۲۰۳۱۶۹
به دنیای بدون جنگ و سراسر صلح می اندیشیم
این سازمان طی بیانیه‌ای ضمن محکومیت افراط گرایی و خشونت در منطقه، لزوم وحدت و انسجام جهان اسلام علیه غاصبان اسرائیلی را بیش از هر زمان دیگر ضروری دانست.

سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیرو های خط امام در پی تحرکات تروریستی منطقه و تجاوز گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه، طی بیانیه‌ای ضمن محکومیت افراط گرایی و خشونت در منطقه، لزوم وحدت و انسجام جهان اسلام علیه غاصبان اسرائیلی را بیش از هر زمان دیگر ضروری دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

برای من یک مطلب به شکل معماست و آن این است که همۀ دوَل اسلامیّه و ملت های اسلام می‏ دانند که این درد چیست، می‏‌دانند که دست‌های اجانب در بین است که اینها را متفرق از هم بکند، می‏‌بینند که با این تفرقه‏ ها ضعف و نابودی نصیب آنها می‏ شود، می‏‌بینند که یک دولت پوشالی اسرائیل در مقابل مسلمین ایستاده که اگر مسلمین مجتمع بودند، هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می‏ ریختند او را سیل می‏ برد مع‏ذلک در مقابل او زبون هستند.معما این است، که با اینکه این‌ها را می‏ دانند ، چرا به علاج قطعی، که آن اتحاد و اتفاق است روی نمی‏‌آورند؟(صحیفه امام (ره) /بخشی از سخنان امام خمینی در دیدار با هیئتی از سوریه /مردادماه ۱۳۵۸)

۳۵ سال از بیان این سخنان می گذرد و این معما و تراژدی دردناک همچنان باقی است!

در ماهی مبارک قرار داریم که آخرین جمعه آن به ابتکار امام خمینی (ره) روز قدس نام گرفته ، روزی که در کنار هفته‌ای به نام وحدت نشان از یک واقعیت انکار ناپذیر و یک ضرورت اجتناب ناپذیر در جهان اسلام است، واقعیت اشغال سرزمین فلسطین و ضرورت تحقق وحدت میان مسلمین.

حوادث این روزهای منطقه و سرزمین های اشغالی اهمیت توجه دوباره به میراث حیاتی امام خمینی در حفظ وحدت مسلمین و تلاش در جهت تحقق آرمان فلسطین و قدس شریف را بیش از پیش نمایان می‌کند. تاریخ معاصر شخصیت‌های کم نظیر و شایسته‌ای در این خصوص به خود دیده، علمای بزرگواری همچون آیت الله عظما بروجردی ، شیخ محمود شلتوت و امام موسی صدر که اندیشه و عمل آنان الگوهای گران بهای در این زمینه بشمار می آید.

جنایت به شهادت رساندن و سوزاندن پیکر محمد ابوخضیر برادر فلسطینی‌مان به دست شهرک نشینان غاصب صهیونیستی و در پی آن ، تهاجم وحشیانه و محاصره نوار غزه و بمباران مناطق مسکونی که منجر به شهادت شمار زیادی از زنان ، کودکان و غیر نظامی در این مناطق شد، موجی از نفرت و انزجار را در میان وجدان‌های بیدار و آزاد اندیش جهان به همراه داشت ، این خون های به ناحق ریخته و شهادت‌های مظلومانه همچون فانوسی برای کشتی طوفان زده مسلمین است تا یک بار دیگر بر ضرورت وحدت مسلمانان و توجه به خطر صهیونیسم و پیامدهای غفلت از آن بیندیشند.

خشونت و افراط گرایی که امروز جهان اسلام با آن روبرو است محصول اقلیت‌هایی است که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با عوامل صهیونیسم جهانی و سازمان های تروریستی چند ملیتی مرتبط اند تا برنامه های مشخص خود را در بستر افتراق مسلمین جهت فراموشی خطر صهیونیسم جهانی از یک سو و تکمیل پروژه های اسلام ستیزی و اسلام هراسی از سوی دیگر به نتیجه رسانند.

آنچه امروز دولت های غربی و ایالات متحده آمریکا مبنای توجیه فجایع و نسل کشی‌های رخ داده در سوریه و عراق قرار می دهند، اختلاف مذهبی و قومی میان شیعه وسنی و دیگر فرق اسلامی است و از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای برای به باور رساندن آن استفاده می کنند.ادعایی نخ نما که از دیرباز مستمسک برخی دولت ها در بر هم زدن ثبات و امنیت کشورها منطقه جهت بهربرداری از فجایع آن در راستای منافع خود و صهیونیست ها بوده!

آیا شکل‌گیری القاعده و ساختن دشمنی فرضی در منطقه برای حضوری بلندمدت در خاک افغانستان و پس از آن عراق و شکل‌گیری گروه‌های افراطی و تکفیری در عراق و به خاک خون کشیدن غیر نظامیان و نقل مکان تروریست‌ها به سوریه و تغییر ماهیت از القاعده به داعش برای خلق پروژه‌ای جدید در تحریف اسلام و نمایش چهره‌ای خشن ، دروغین ، زشت و غیر عقلانی از مسلمانان همگی یک دستورالعمل کلی برای ایجاد تفرقه و سلطه بر منابع مادی و معنوی کشورهای منطقه و تامین منافع صهیونیست‌ها نیست؟

آیا حمایت و پشتیبانی اسرائیل از تروریست‌های چند ملیتی داعش در سوریه و عراق قابل انکار است؟ آیا بدون حمایت و پشتیبانی دولتی و سازمان یافته، گروهی چند هزار نفره می تواند در مقابل ارتش دو کشور مستقل تا به این اندازه مقاومت کرده و فجایعی جبران ناپذیر را رقم زند؟ آیا ترانزیت تروریست‌ها از سراسر دنیا به خاورمیانه بدون حمایت و هماهنگی برخی دولت‌های منطقه ممکن است؟

ما جوانان خط امام ، جهان اسلام را مخاطب این سوال و معمای تاریخی میدانیم که چرا به علاجی قطعی، که آن اتحاد و اتفاق است روی نمی‏‌آوریم؟

ما به دنیای بدون جنگ و سراسر صلح می اندیشیم. دنیای که گرانبهاترین کالا جان و مال و آبروی آدمی باشد!

در شرایطی که نژاد پرستان صهیونیست با حمله گسترده به نوار غزه و محاصره آن جنایتی دیگر را علیه مردم مظلوم فلسطین رقم زده اند، لزوم وحدت و انسجام جهان اسلام بر علیه غاصبان اسرائیلی را بیش از هر زمان دیگر ضروری می دانیم و تاکید می‌کنیم کمک به مردم مظلوم فلسطین و شکستن محاصره غزه و جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی، مسئولیت همه مجامع بین المللی و کشورهای جهان است.

و در ماه نزول قرآن این میراث آسمانی پیامبر رحمت مسلمین را به این میثاق امت رسول الله (ص) فرآمی خوانیم …

إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ (انبیاء)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز