در گفتگو با برنا مطرح شد؛

راه چمنی: رسانه‎ها اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۲:۳۴:۵۵
کد خبر: ۲۳۰۱۱۸
راه چمنی: رسانه‎ها اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند
راه چمنی گفت: رسانه‌ها باید با رعایت خطوط قرمز برای درج اخبار، اخلاق رسانه‌ای را نیز رعایت کنند.

یک نماینده اسبق مجلس ابراز کرد: در کشور ما به دلیل نبود حزب‎های قدرتمند رسانه‌ها کارکرد حزبی و سیاسی پیدا کرده‎اند. 

«محمدرضا راه ‎چمنی» دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، با اشاره به تحریف صحبت‌های سخنگوی دولت و شایعه آلوده بودن بنزین های وارداتی توسط برخی از رسانه‎های مخالف دولت ابراز کرد: هر رسانه‎ای به طور طبیعی مجاز است با حفظ خطوط قرمز مطالب مورد نظر خود را در رسانه‎های خود درج کند؛ اما در عین حال نباید اخلاق رسانه ای را به زیر پا بگذارد.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی ایران اسلامی افزود: مطالبی که رسانه‎ها منتشر
می‎کنند، نباید تحریف حرف‎های گوینده یا تحریف اخبار باشد. بنابراین رسانه‎ها در انتشار اخبار باید دقت لازم را داشته باشند.

وی ابراز کرد: اخلاق رسانه‎ای حکم می‎کند مطالب گوینده طوری مطرح نشود که مخاطب برداشت سو نسبت به آن داشته باشد و طوری باید تنظیم شود که تحریف معنای واقعی از آن برداشته شود.

وی با اشاره به مشکلات رسانه‎های کشور گفت: در کشور ما در نبود احزاب قدرتمند و فراگیر رسانه‎ها نقش احزاب را بازی می‎کنند و هر رسانه‎ای بدون اینکه وابستگی به حزب خاصی داشته باشد موضوعات حزبی را مطرح می‎کند و این روزنامه ها کارکرد سیاسی پیدا کرده‎اند.

وی در پایان اضافه کرد: از دیگر مشکلات رسانه‎های ما نیز درج نظرات شخصی در میان اخبار است که این موضوع باعث می‎شود تا مخاطب نتواند آنچه واقیعت است، را پیدا کند. در کشورهای مختلف سلیقه‎های سیاسی متفاوتی وجود دارد و این طبیعی است که ارگان‎های مختلف برای به دست گرفتن افکار عمومی کوچکترین ناهماهنگی را بزرگ جلوه دهند؛ اما رسانه ها نباید وظیفه اصلی خود که اطلاع‎رسانی صحیح است را نادیده بگیرند.

نظر شما