از زمان آغاز اجرای هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفته است

۷۵۰ هزار بازرسی از اصناف و تشکیل ۴۸ هزار پرونده

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۱:۴۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸
۷۵۰ هزار بازرسی از اصناف و تشکیل ۴۸ هزار پرونده
رییس شورای اصناف کشور گفت: از زمان آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، 750 هزار بازرسی توسط بازرسی و نظارت اصناف صورت گرفته که 48 هزار مورد آن منجر به تشکیل پرونده شده است.

اسم نوده ای فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی برنا، درباره اقدامات شورای اصناف کشور در راستای بهتر اجرا شدن قانون هدفمندسازی یارانه ها، اظهار داشت: از ماه های گذشته برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم و دقیقی در مجامع امور صنفی مراکز استان ها، اتحادیه ها و شورای اصناف کشور صورت گرفت و آموزش های مورد نیاز داده شد تا بازرسین نظارت کافی در رابطه قیمت کالا و خدمات داشته باشند.

وی به وظایف بازرسی و نظارت اصناف اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف بازرسین رصد و پایش روزانه موجودی کالا در بازار است تا در صورت کمبود، آن را منعکس کنند؛ همچنین کنترل و مراقبت از قیمت ها یکی دیگر از وظایف آنها است تا حقوق مصرف کننده مورد حمایت قرار گیرد.

رییس شورای اصناف کشور بیان داشت: در بازرسی و نظارت هایی که در سراسر کشور انجام می شود، تفاوتی بین کالاهای خارجی و داخلی وجود ندارد و تمام کالاها باید برچسب قیمت داشته باشند.

نوده فراهانی با بیان اینکه از زمان آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، 750 هزار بازرسی از واحد های صنفی در سراسر کشور صورت گرفته که 28 هزار مورد آن گزارشات مردمی بوده است، تصریح کرد: از این تعداد بازرسی ها، 48 هزار مورد منجر به تشکیل پرونده و ارسال به سازمان تعزیرات شده است.

وی، عمده‌ترین تخلف صورت گرفته توسط واحدهای صنفی را نداشتن برچسب قیمت و عدم ارائه فاکتور عنوان کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز