معاون وزیر نیرو در امور برق خبر داد

انرژی سبز خورشید در خدمت خانوارها

۱۳۹۱/۰۶/۲۷ - ۱۷:۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۰۲۴۸۳
انرژی سبز خورشید در خدمت خانوارها
معاون وزیر نیرو در امور برق از نهضت ترویج استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق خانوارها خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، محمد بهزاد معاون وزیر نیرو در امور برق استفاده از صفحات خورشیدی را در صرفه‌جویی هزینه‌های خانوار موثر خواند و افزود: با 6 متر صفحات خورشیدی که هزینه تمام شده آن هم اکنون کمتر از 4 میلیون تومان بوده و قابل کاهش هم است، می‌توان انرژی سبز را تقدیم خانوارها کرد.

وی گفت: این موضوع با توجه به هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت‌ها در گام‌های بعدی (هر وقت که اجرا شود) صرفه اقتصادی هم دارد و با ساخت داخل تجهیزات برق خورشیدی می‌توان هم بازار کار و اشتغال را تقویت کرد.

بهزاد گفت: اگر بتوانیم 10 درصد از 200 میلیارد کیلووات ساعت برق مصرفی کشور را از انرژی خورشیدی تامین کنیم، علاوه بر آثار جانبی و کاهش آلودگی هوا با صدور آن حدود دو میلیارد دلار هم درآمد ارزی است.

وی افزود: این طرح برای آپارتمان‌های متوسط و خانه‌های ویلایی امکان اجرایی دارد.

بهزاد تاکید کرد: این طرح باید با حمایت و همکاری برخی از دستگاه‌ها مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری شود تا مشترکان بتوانند با استفاده از تسهیلات، چنین پنل‌هایی را در پشت بام خانه‌های خود نصب کنند.

معاون وزیر نیرو با بیان این که نصب صفحات خورشیدی برای مصارف خانگی تقریباً در تمام نقاط كشور امكان پذیر است، افزود: تولید و استفاده از انرژی با نصب پنل‌های خورشیدی افزون بر اینکه به اقتصاد خانواده می‌کند، می‌تواند در کاهش اوج مصرف برق نیز موثر باشد.

بهزاد خاطر نشان کرد: صفحات خورشیدی قابلیت نصب بر روی پشت بام تمامی ساختمان‌ها را دارد. این مولدها طوری طراحی شده است كه با اتصال به پشت كنتور برق، خانه‌ها در ابتدا از برق تولیدی مولد خورشیدی استفاده می‌كند و در صورت مصرف بیشتر از برق شبكه سراسری استفاده می‌‌شود. پنل‌های خورشیدی هزینه نگهداری خاصی ندارد و انرژی‌های خورشیدی حاصل از آن تا دو روز ذخیره سازی می‌شود و می‌توان از آن استفاده كرد.


نظر شما