وزیر کشور تأکید کرد:

هدف گذاری دولت؛ افزایش ۲ میلیون هکتاری اراضی تحت کشت کشور

۱۳۹۱/۰۷/۱۹ - ۱۴:۴۸:۳۷
کد خبر: ۱۰۴۱۲۳
هدف گذاری دولت؛ افزایش ۲ میلیون هکتاری اراضی تحت کشت کشور
مصطفی محمد نجار گفت: هدف‌گذاری دولت این است که میزان اراضی تحت کشت کشور، دو میلیون هکتار افزایش یابد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مصطفی محمدنجار وزیر کشور در حاشیه همایش ملی توسعه کشاورزی با بیان این‌که امروز مباحث مختلفی درباره بخش کشاورزی مطرح شد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های متعدد و فراوان بخش کشاورزی درباره تولید، اشتغال و موجودی پر پتانسیل منابع آب و خاک و با عنایت به هدف گذاری انجام شده برای اضافه کردن 2 میلیون هکتار به 18 میلیون اراضی تحت کشت کشور امروز نشست مشترکی با استانداران و کارگروه ملی بخش کشاورزی و ستادهای اجرایی بخش کشاورزی استان‌ها در حضور ریاست جمهور برگزار شد.
 
وزیر کشور گفت: کارگروه‌های توسعه کشاورزی و ستادهای اجرایی در کنار مسوولان منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و سایر مسوولان استانی در جلسه امروز حاضر بودند و در ابتدای جلسه گزارش کاملی از سوی وزیر جهاد کشاورزی ارایه شد.
 
وزیر کشور از بحث و تبادل‌ نظر مشترک میان رییس‌جمهور و مسوولان استانی سراسر کشور درباره موضوعاتی همچون کنترل بازار و اجرای مسکن مهر و پروژه‌های مهر ماندگار خبر داد و گفت: در این جلسه نقشه راه مرور شد این در حالی است که در حال حاضر یک‌صد پروژه مهر ماندگار دولت افتتاح شده یا در آستانه بهره‌برداری است و تاکید رییس‌جمهور بر این است که این پروژه‌ها تا پایان عمر دولت دهم به سرانجام برسد.

وزیر کشور گفت: در این همایش استانداران هم در پیگیری طرح‌‌ها و پروژه‌های جاری تا آخرین دقایق عمر دولت تاکید کردند.
 
وی گفت: استانداران به اختیارات بیشتری برای پیگیری برخی از امور و خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مردم نیاز دارند که این موضوع هم در جلسه مطرح و مقرر شد که برخی اختیارات متمرکز در وزارتخانه‌ها به استانداران منتقل شود و البته نحوه انتقال این اختیارات مشخص خواهد شد.

وزیر کشور در خاتمه به تاکید رییس‌جمهور برای خدمت‌رسانی در جهت پیاده‌سازی عدالت و نهادینه سازی خدمت گذاری در بخش‌های مختلف اشاره کرد.

نظر شما