وزیر راه و شهرسازی:

میزان ترانزیت کالا به ۵۰ میلیون تن می‌رسد

۱۳۹۱/۰۸/۲۹ - ۱۴:۲۸:۳۱
کد خبر: ۱۰۷۰۰۳
میزان ترانزیت کالا به ۵۰ میلیون تن می‌رسد
علی نیکزاد گفت: تا پایان برنامه پنجم باید به ترانزیت 50 میلیون تن کالا دست یابیم.

 به گزارش سرویس اقتصادی برنا، وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب، گفت: منافع حاصل از ترانزیت کالا از کشور باید هر چه سریع‌تر به درآمدهای حاصل از فروش نفت نزدیک شود.

علی نیکزاد روز دوشنبه در مراسم گشایش دهمین همایش دوسالانه مهندسی سواحل، بنادر و سازه های دریایی که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، افزود: استقبال عمومی و توجه بین المللی به این همایش که 22 سال از برگزاری نخستین دور آن می گذرد، بی نظیر است.

وی هدف از برگزاری این همایش را تبادل دستاوردهای علمی و اجرایی و تصویب همکاریهای فنی و تخصصی به منظور بهره گیری از تجربیات یکدیگر در حوزه دریایی و بندری عنوان کرد.

نیکزاد با بیان اینکه باید در حوزه دریایی، دانش و یافته‌های خود را به اشتراک بگذاریم، خاطرنشان کرد: دریا به لحاظ اینکه در تامین انرژی، غذا، نفت و گاز نقش بی بدیلی دارد، همواره بهره گیری از آن مورد نظر جهانیان است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ایران با دارا بودن حدود 5 هزار و 800 کیلومتر خط ساحلی از کشورهای مهم ساحلی به حساب می‌آید و در ایران توسعه 11 بندر اصلی و 60 بندر کوچک در سواحل جنوبی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم باید به ترانزیت 50 میلیون تن کالا دست یابیم، اظهار داشت: این هدف برنامه پنجم همواره مورد نظر مسوولان کشور بوده تا منافع حاصل از درآمد ترانزیت جایگزین درآمد حاصل از فروش نفت شود.

وی با اشاره به سواحل جنوب و شمال کشور گفت: دستیابی به دانش فنی در حوزه دریا همچنان ما را قانع نمی‌کند و از همه متخصصان و صاحب نظران دعوت می‌کنیم، راهکارهایی ارایه دهند و با تلاش‌های مستمر بتوانیم از سواحل کشور به نحو احسن استفاده کنیم.

به گفته نیکزاد، سازمان بنادر و دریانوردی همواره جزو سازمان‌های مطرح دنیا بوده و این سازمان در ایران در حوزه دریا به دانش فنی قابل توجهی دست یافته است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر بتواینم سواحل را توسعه دهیم، به طور قطع در امر ترانزیت نیز موفق خواهیم شد و با ارایه ترکیبی از مدل‌های حمل نقل خواهیم توانست به روش‌های روز دنیا، روابط مشترک بین کشورهای همسایه را گسترش دهیم.

دهمین همایش بین المللی مهندسی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با تاکید بر ارتقای کیفی، سطح علمی و فنی مهندسی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی امروز (دوشنبه) با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی آغاز به کار کرد.

برگزاری این همایش تا اول آذر ماه در هتل المپیک تهران ادامه خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز