سهم ۳۰ درصدی مبادلات پایاپای در حوزه معدن

مبادلات پایاپای در تجارت مواد معدنی رونق می‌گیرد

۱۳۹۲/۰۲/۱۳ - ۱۶:۵۹:۰۱
کد خبر: ۱۲۰۰۱۰
مبادلات پایاپای در تجارت مواد معدنی رونق می‌گیرد
اتحادیه تولیدكنندگان و صادركنندگان مواد معدنی هم‌اكنون حدود 30 درصد از خریدوفروش خود را در چارچوب مبادله‌های پایاپای انجام می‌دهد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مواد معدنی ایران در گفت‌وگو با خبرنگا اقتصادی برنا با بیان این مطلب افزود:مواد معدنی یکی از با ارزش‌ترین سرمایه‌های ملی کشورمان است و و نیازمند حساسیت و دقت بیشتری در به استخراج و صادرات است .

عبدالمجید وکیل با بیان اینکه انجام مبادلات پایاپای محصولات معدنی در مسیر رایج شدن است افزود: دربرخی مبادلات اتحادیه پیش می‌آید که طرفین معامله به جای وجه نقدی تمایل دارند کالایی را ازشرکت مقابل دریافت کنند که نیازمند آن هستند و شرکت مقابل نیز از تولید کنندگان آن است.

به گفته وكیل، اتحادیه مواد معدنی در صدد است که کالاهای مورد نیاز خود را تا جایی که مقدور است به صورت کالا به ‌کالا تأمین کند و باعث ایجاد رابطه‌ای قوی‌تر بین دو طرف مبادله شود.

وی ادامه داد :حدود 20 تا 30 درصد از فعالیت‌هایی ما در خرید و فروش مواد معدنی به صورت کالابه کالا صورت می‌گیرد.

وکیل تأکید کرد:حذف پول از مبادلات باعت می‌شود شرکت‌ها و موسسات مربوطه راحت‌تر و با اطمینان بیشتر نیازهای یکدیگر را در صورت امکان تأمین کنند.

این کارشناس یادآور شد: از جملمه محصولاتی که اتحادیه درمبادلات کالابه‌کالا لازم دارد ماشینالات استخراج کننده مواد معدنی قطعات این ماشینالات می‌باشد که خوشبختانه بسیاری از آن‌ها تولیدات داخلی کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز