نایب‌رئیس اتحادیه سالامبور و چرم:

ایران تأمین‌کننده بیش از ۵.۵ درصد چرم دنیا است

۱۳۹۲/۰۲/۱۴ - ۱۲:۵۱:۵۲
کد خبر: ۱۲۰۰۳۵
نایب‌رئیس اتحادیه سالامبور و چرم کشور گفت: بیش از 5.5 درصد چرم موجود در دنیا در ایران تولید می‌شود.

محمد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی برنا گفت: 5.5 درصد کل پوست سبک استحصالی که در دنیا وجود دارد، متعلق به کشور ایران است و ما از نظر حجم تولید چرم سبک، به طور متناوب در دوره‌های مختلف زمانی در رده اول تا سوم  جهان هستیم.

نایب رییس کنفدراسیون صادرات ایران با تأکید بر این که محصولات چرم ایران از نظر کیفی نیز از زمره بهترین‌ها محسوب می‌شود، افزود: ارزش صادرات سال گذشته چرم در حدود 200میلیون دلار بوده که شامل  175میلیو ن دلار سالامبور و وت بلو و 15 میلیون دلار چرم کراست است.

چرم خام صادر نکنیم
وی تاکید کرد: چرمی که ما به کشور های خارجی صادر می‌کنیم در گروه کالاهای نهایی دسته بندی نمی‌شود از این رو پردازش نهایی چرم برای مصرف در کشورهای میزبان چرم ایرانی انجام می‌شود در صورتی که اگر این پردازش در کشور ما انجام شود ارزش صادرات این محصول بیش از دو برابر خواهد شد.

لاهوتی درباره تولید چرم سنگین نیز در ایران گفت: علی رغم مزیت نسبی موجود در تولید چرم سبک، در زمینه چرم سنگین سرمایه گذاری خوبی در  ایران شده است و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک صادرات این محصول نیز در ایران رونق قابل توجهی داشته باشد.

چرم زیرگروه کالاهای نساجی نیست
وی با تأکید بر لزوم تغییر نگاه مسئولان به صنعت چرم و بویژه چرم سبک، اظهار داشت: از آنجا که صنعت چرم کشور در گروه کالاهای صنعت نساجی دسته بندی شده است، نگاه ویژه‌ای به طور خاص به این صنعت ارزشمند وجود ندارد، اما انتظار می‌رود با مستقل کردن مدیریت و توسعه صنعت چرم، رویکرد تازه و ویژه‌ای برای رشد این صنعت فراهم آید.


راه‌اندازی چرم‌شهر و انقلاب صنعت چرم ایرانی
این کارشناس  مصوبه هیات دولت برای راه اندازی و توسعه منطقه ویژه اقتصادی چرم شهر ورامین یک انقلاب در این صنعت توصیف کرد و گفت: این شرایط ویژه اقتصادی می‌تواند انگیزه خوبی برای استفاده از ماشین آلات و دانش فنی کشورهای صاحب سبک در زمینه چرم شود و ما نیز بتوانیم با مشارکت واحدهای تولیدی و مواد اولیه مرغوب و نیروهای آماده به کار داخلی، به صادرات این صنعت کمک کنیم.
 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز